Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höns bytardagar, transportlådor ??  (läst 1790 gånger)

LaPi

• Halland
    • Digeshults Farm
Höns bytardagar, transportlådor ??
« skrivet: 22 aug-08 kl 16:54 »
Hur gör ni med transportlådor och så? Ska man ha med sig ett gäng eller har folk med sig när de tänker köpa?!
Jag tycker det är smidigast att transportera djuren i transportburar, men jag kanske får kånka med mig kartonger också.
Har noll erfarenhet av sånna hära dagar.... Har ni lite tips  :-\
Besök hemsidan för info och fina bilder.
http://farmen.digeshult.se

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
SV: Höns bytardagar, transportlådor ??
« Svar #1 skrivet: 25 aug-08 kl 19:08 »
jag har ordnat en del kartonger som kommer att finnas till för dom som köper så den 30/8 finns det. men självklart ät det ju begränsat, men jag får nog ihop ett trettiotal lådor eller något. Vi har alltid med en extra bur..... vet ju inte vad man kommer hem med.
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

carmen

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 26 aug-08 kl 19:58 »
Hej!

Perfekt, Rosten, kommer du också då så man kan köpa några sådana transportburar?  ;)

mvh
Carmen

Rosten

• Närke
« Svar #4 skrivet: 26 aug-08 kl 20:00 »
Hej!

Perfekt, Rosten, kommer du också då så man kan köpa några sådana transportburar?  ;)

mvh
Carmen
Nu är jag inte med.
Vart är det träff?

LaPi

• Halland
    • Digeshults Farm
« Svar #5 skrivet: 26 aug-08 kl 20:20 »
Ja, vad bra! Märkte i Örby att de "rutinerade" hade med sig transportburar, boxar och lådor. Å det är ju bra!

jag har ordnat en del kartonger som kommer att finnas till för dom som köper så den 30/8 finns det. men självklart ät det ju begränsat, men jag får nog ihop ett trettiotal lådor eller något. Vi har alltid med en extra bur..... vet ju inte vad man kommer hem med.
Besök hemsidan för info och fina bilder.
http://farmen.digeshult.se

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #6 skrivet: 27 aug-08 kl 08:18 »
helt ok!
 jag har oxå en del traportlådor för kyclingar i trä som jag kommer att plocka fram till försäljning.
Får man göra lite reklam ;)
http://www.alternativ.nu/smf/index.php?topic=48663.0
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

Dela detta:

* Inloggade just nu

638 gäster, 1 användare
addebadde

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser