Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  höanalys  (läst 1153 gånger)

Mata

• Södermanland
höanalys
« skrivet: 18 aug-08 kl 20:07 »
Vill göra detta, men någon som vet ngt företag som är billigare än andra, men ändå bra?  :)

soleskog

SV: höanalys
« Svar #1 skrivet: 21 aug-08 kl 09:18 »
Analycen kanske inte är billigast, men då har bra personal som man kan få råd av angående resultatet, är min erfarenhet.
mjölkbonde med robot. Även får och hästar samt en fin hop smådjur - myskanka, brahmahöns, kaniner, gris, hund och katt.

Mata

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 21 aug-08 kl 20:10 »
Tack Soleskog! Fast jag har redan skickat iväg mitt hö till en annan som jag hittade; det kommer kosta med frakt och allt ca 400:- eftersom vi är anslutna till Svenska Husdjursföreningen. Det är ju helt okej tycker jag.
Är det vanligt/ovanligt att göra analys bland småbrukare?

soleskog

« Svar #3 skrivet: 21 aug-08 kl 20:57 »
Jag tror att det börjar bli vanligare bland småbrukare, inte minst såna som fodrar/säljer grovfoder till hästar. Problemet då brukar vara att man inte alltid vet vad man ska använda analysen till.
mjölkbonde med robot. Även får och hästar samt en fin hop smådjur - myskanka, brahmahöns, kaniner, gris, hund och katt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

556 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser