Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Blanda Hybridhöns med Hobbyhöns?????  (läst 2218 gånger)

sallyomolly

• Gäst
Blanda Hybridhöns med Hobbyhöns?????
« skrivet: 16 aug-08 kl 14:04 »
Hybridhöns är ju vaccinerade och de säger att man inte ska blanda med vanliga hobbyhöns som inte är vaccinerade men jag har aldrig hört att nån som hämtat industrihönor har fått sjuka hobbyhöns så nu skulle jag vilja veta om någon har erfaranhet av detta?

Industrihönan är inte vacc mot ILT, den är däremot vaccinerad mot marek.

orloff

• Gäst
SV: Blanda Hybridhöns med Hobbyhöns?????
« Svar #1 skrivet: 16 aug-08 kl 14:05 »
Jag vet folk som fått in marek efter sina industihöns. De vaccinerar väl mot IB med i alla fall en del.

sallyomolly

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 16 aug-08 kl 14:10 »
Ja de gör de, de brukar inte sälja till privatpersoner heller. Ja då är det ingen möjlighet då jag inte vill ha in marek. Det vore ju hemskt. Har aldrig haft det och hoppas jag aldrig får.

Bovanägare

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 16 aug-08 kl 18:54 »
Har blandat hybridhöns med ovaccinerade och inte fått några problem.
Har även satt in ovaccinerade tuppar i vaccinerade hybridflockar och det gick bra.

sallyomolly

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 18 aug-08 kl 14:54 »
Jag har nu hört flera som gjort det utan problem men finns det minsta risk så vågar jag inte. Jag har så mycket att förlora, har flera sällsynta höns som inte går att få tag i nåt mer.

Har nu fått tag i lohmanägg så det blir till att kläcka, minst risk blir det då också.

bea

« Svar #5 skrivet: 30 aug-08 kl 20:32 »
vad jag blev nyfiken när jag läste ditt inlägg.....vad e det för sällsynta raser du har som inte går att få tag i mer??

sallyomolly

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 31 aug-08 kl 07:11 »
Visst går det men det kostar och jag vill inte lägga så mycket pengar igen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

595 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser