Hur bleker man ben?

Startat av johlin, 10 Aug-08 kl 21:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

johlin

Tjena! Har hittat ett älgkranium i skogen, tänkte använda tänderna till nåt kul.
Men de är liksom inte så vita, så hur får jag dem vita och fina?  ???
Litet torp med stort hjärta, här lever vi med 3 barn, hundar, katter och inga myskankor... dom tog räven till sina valpar. Nu med 2 hönor å en tupp, som visade sig vara två tuppar å en höna

Sirpusbollen

Drömmer om lerigt hobbithus, permakultur, bin, gröna odlingar och egen spirulina. Inspiration och skapa <3
Lev och Spira - Raw food och hälsa

johlin

Japp, jag sa åt älgen för länge sen att han skulle använda Colgate total. Men han lyssnade väl inte...
Litet torp med stort hjärta, här lever vi med 3 barn, hundar, katter och inga myskankor... dom tog räven till sina valpar. Nu med 2 hönor å en tupp, som visade sig vara två tuppar å en höna

Körven

Man bleker med vätesuperoxid = väteperoxid, man blöter en bommulstuss med det, och rullar in det man vill bleka.
Agent i underlättelsetjänsten.
Lurar aldrig den fattige eller förför gammla kärringar.

Moraggarn

Citat från: johlin skrivet 10 Aug-08 kl 21:58
Tjena! Har hittat ett älgkranium i skogen, tänkte använda tänderna till nåt kul.
Men de är liksom inte så vita, så hur får jag dem vita och fina?  ???

Om du bara ska använda tänderna så vickar du försiktigt lös dom.Sedan använder du dig av en liten pensel och penslar på vätesuperoxiden,alternativt att du tar 2-3 tänder och lägger dom i bomull som du sedan dränker in med superoxiden och låter ligga ett tag.OBS!!!! ANVÄND HANDSKAR!!!!

Rosten

Fast det är snyggt att låta tänderna ha sin orginalfärg också.

xjakt.blogspot.com

Har med framgång kokat hornen i vittvättmedel flera gånger.
en 10-15 minuter. funkar och håller färgen.
Stå still och skjut rakt

johlin

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

442 Gäster, 0 användare