Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Möjlig lokal finns för koop försäljning i Gbg!  (läst 2039 gånger)

celia

  • Gäst
Möjlig lokal finns för koop försäljning i Gbg!
« skrivet: 24 jul-05 kl 08:29 »
Jag funderar på att starta/gå med i någon sorts försäljnings kooperativ i Göteborg.  Jag har idéer på några produkter jag vill sälja (både mat och hantverk) och tycker det skulle vara roligt och vettigt på många sätt att göra det tillsammans med andra likasinnade.  

Jag skulle på samma gång vilja skapa ett sorts resurscenter för alternativ rörelser i Göteborg eller Sverige genom att erbjuda en plats där de kan ha material - ett sorts bokcafè med inspirerande litteratur, tidskrifter, tidningar, infomaterial och kanske även internet tillgång.

Läste ett förslag som satts ut på Internet av Göteborg-konsumtion att staden skulle bli en Fairtrade city. Det skulle vara roligt att stöda den kampanjen också på något sätt.

Detta är en vision jag haft en längre tid och nu skulle de vara roligt att höra av andra som har haft liknande tankar och vi kunde visionera tillsammans.

Jag har hittat en lokal - finns det intresse?
« Senast ändrad: 03 aug-05 kl 15:20 av celia »

pussling

  • Inlägg: 249
  • Notorisk stickare
    • Dalsland
Re:Kollektiv butik i Göteborg
« Svar #1 skrivet: 24 jul-05 kl 08:33 »
Bra Celia! Jag gillar ditt förslag och kommer att, i den mån jag kan, bidra till den kollektiva butiken.
Känner du till Göteborg LETs? Jag är nybliven medlem där och har i nuläget inga erfarenheter att dela med mig av. ;D
« Senast ändrad: 24 jul-05 kl 08:34 av pussling »
En dag utan stickning är en förlorad dag.
En dag utan ny kunskap är nästan lika illa.
LeWi=jag

celia

  • Gäst
Re:Kollektiv butik i Göteborg
« Svar #2 skrivet: 24 jul-05 kl 19:09 »
Hej!

Roligt att få svar!  Det är kul att du vill vara med. Hela tanken med kollektiv är ju att det är både roligare och vettigare att göra saker tillsammans.  LETs hemsida i Göteborg var jag just in på och skall absolut bli medlem när jag flyttar till G:borg.

Såg att du stickar - det gör jag med när jag hinner.

Vi hörs!

msstal

  • Gäst
Re:Lokal finns för koop försäljning i Gbg!
« Svar #3 skrivet: 03 aug-05 kl 14:51 »
Det låter jättebra tycker jag, som själv går med liknande tankar, dock lite annorlunda. Var ligger lokalen?? Tror att det kan vara viktigt att ha den centralt. Jag har mer varit inne på rättvis och organisk föräljning i kaféverksamhet. Vad har du mer för idéer, hur går planerna???

celia

  • Gäst
Re:Möjlig lokal finns för koop försäljning i Gbg!
« Svar #4 skrivet: 05 aug-05 kl 08:42 »
Roligt att få respons! Vi har kanske rätt samma tankar och idéer då tror jag.  Skickar ett mera ingående svar till din epostadress.

Vi hörs!

pALOma del sOL

  • Inlägg: 161
Re:Möjlig lokal finns för koop försäljning i Gbg!
« Svar #5 skrivet: 29 aug-05 kl 17:53 »
Tjenare...

Vart ligger lokalerna du har funnit? Samt är de stora?

Jag letar nämligen efter folk som vill, starta en ny mötesplats för människor. Är själv intresserad att driva kafé / Pub och i dessa lokaler skapa ett glädjens forum för allt typ av kultur och människor. Ni ser säkert bilden framför er...med ett supermysigt inrett ställe...

I kombination med affärer, hantverk etc har varit min tanke länge, och även om jag förnärvarande inte bor i Götet så är jag mobil och redo för allt!!!

Hade varit häftigt om man kunde få tag i någon gammal industrilokal eller magasin eller nått sånt! Så man kan ha live musik etc...

Nåväl...vet ej vad ni tänkt er...se gärna artikeln ANDLIGA KÄRLEKSREVOLUTIONÄRER SÖKES under KOLLEKTIV!!!

För att förstå lite mer vem jag är...och vad jag har för mål framför ögonen! ;D


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

408 gäster, 4 användare
fri, tuslus, Gamina, javill

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser