Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nät som inte vildfåglar kommer igenom  (läst 2666 gånger)

Snarrbon

• Om du inte provar vet du inte om det går
    • Skåne
    • Mettes kaniner
Nät som inte vildfåglar kommer igenom
« skrivet: 06 aug-08 kl 15:43 »
Vilken maskstorlek skall det ha?
Vanliga holkbyggande fågelarter behöver ett runt hål på 2,7-3 cm i diameter. Då kanske ett fyrkantigt hål på 2,5x2,5 är för stort. Nu tänker jag ju på att göra ett "fågelinfluensasäkert" uterum för mina höns. Har köpt ett nät som är 1,5 x 2,5 cm, ett volierenät, men jag tycker det är tunt i tråden. 0,9 mm.
Vad tror ni?
Bor på gård i skogen med sambo, dansk-svensk gårdshund,  kat, genbanksanslutna gotlandskaniner, genbanksanslutna Åsbohöns och Klövsjöfår även dom genbanksanslutna.

fjäderfän

SV: Nät som inte vildfåglar kommer igenom
« Svar #1 skrivet: 08 aug-08 kl 08:00 »
det går någ bra jag har ju galvat 2metersgunnebo till mina hönsgårdar även som tak.
sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter

Snarrbon

• Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #2 skrivet: 08 aug-08 kl 10:08 »
det går någ bra jag har ju galvat 2metersgunnebo till mina hönsgårdar även som tak.

Ursäkta men jag förstår inte vad du menar ???
Bor på gård i skogen med sambo, dansk-svensk gårdshund,  kat, genbanksanslutna gotlandskaniner, genbanksanslutna Åsbohöns och Klövsjöfår även dom genbanksanslutna.

Lycka

• Ångermanland
« Svar #3 skrivet: 08 aug-08 kl 11:12 »
Missförstånd antagligen ;)
Hedemorahöns

fjäderfän

« Svar #4 skrivet: 08 aug-08 kl 11:33 »
det nätet du köpt funkar säker bra.
sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter

Therese K

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 13 okt-08 kl 09:19 »
Upptäckte att småfåglar flyger in i hönshuset och in i hönsgården nu i helgen!! Snabbt ut i ladan och hittade ett bärnät och satte upp det runt hela höns gården, det räkte dock inte så de va bara att fara till växthuset och köpa mer..men nu är mina små vänner säkra i sitt hus :) Har även satt upp en mat-automat till små fåglarna så dom inte går helt lottlösa nu i höst och vinter ;)
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Krågedal

• Östergötland
« Svar #6 skrivet: 13 okt-08 kl 09:53 »
Kan kommentera att på Jula har de ett nät som är en meter högt som har centimeter små fyrkanter det är även galvaniserat
det finns i olika längder som 10meter och 25meter.Jag har för mig att det längsta kosta 199kr.Det är starkt och säkert om jag skulle bygga skulle jag anväda detta o göra som en ram med nätet i . ;D
Har hund, katter, Kindahöns och Gotlandskaniner  (egen genbank)har två Tinkerhästar på "foder", dotter som är född 2006. Bor på landet i hyrt hus....

Snarrbon

• Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #7 skrivet: 14 okt-08 kl 06:06 »
Tack Krågedahl. Jag har använd det andra jag köpte men om det inte håller ska jag byta ut det mot det från Jula. Dock håller jag tummarna på att det inte blir nödvändigt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

644 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser