Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Försäljningsvagn  (läst 5496 gånger)

Fiddler

Försäljningsvagn
« skrivet: 21 jul-08 kl 12:45 »
Finns det någon här som känner till vägverkets krav vid ombyggnad av en husvagn till försäljningsvagn. På vägverkets hemsida hittar jag nada. Jag ringde dit men det var så lång telefonkö. Jag ringer från mobil så det blir ju nalta dyrt på dagtid.  Googlandet gav heller inget resultat. ???

take

• Östergötland
    • De Klomp
SV: Försäljningsvagn
« Svar #1 skrivet: 21 jul-08 kl 12:49 »
vägverket bryr sig inte i någon större utsträckning sålänge som fanskapet håller vikten, har godkänt gasolanläggning och utrustnignen sitter fast.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

Fiddler

« Svar #2 skrivet: 21 jul-08 kl 12:54 »
Ja det var det jag misstänkte. Tack för svaret.

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #3 skrivet: 21 jul-08 kl 13:04 »
Alltså, den ska ju regbesiktas på nytt efter ombygnaden så de kommer att kolla på just dessa punkter.

teufel

« Svar #4 skrivet: 11 aug-08 kl 15:55 »
Du kan ju maila dem också, för att vara på den säkra sidan.

De är rätt snabba på att svara och ger oftast vettiga och begripliga svar, om jag minns rätt.

Får du nåt svar, får du gärna dela med dig. Jag kanske också är inne på samma spår så småningom...
Annars gör jag det själv.  :P

Vitis

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 11 aug-08 kl 23:39 »
Vad ska du sälja i din vagn ??

Är det mat så finns regler hos Livsmedelsverket.

Men det är kommunens inspektör som bestämmer om du få tillstånd för din anläggning om där finns livsmedel.

Ska du bara sälja prylar räcker det väl med att vagnen är besiktigad och i körbart skick.

Fiddler

« Svar #6 skrivet: 12 aug-08 kl 12:28 »
Jag kommer att sälja fyllda crepes,  färska fruktjuicer och glass. Alltså sådant som går att inmundiga med en hand, medan man boxar sig fram med den andra i marknadsträngseln ;)

Vitis

• Skåne
« Svar #7 skrivet: 12 aug-08 kl 15:53 »
Jag kommer att sälja fyllda crepes,  färska fruktjuicer och glass. Alltså sådant som går att inmundiga med en hand, medan man boxar sig fram med den andra i marknadsträngseln ;)

Låter gott !  :)

Kontakta livsmedelsinspektören i din kommun, han/hon finns på Miljö & Hälsoskyddskontoret.
Då får du förhoppningsvis klara besked hur du ska göra.

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #8 skrivet: 12 aug-08 kl 18:18 »
Låter gott !  :)

Kontakta livsmedelsinspektören i din kommun, han/hon finns på Miljö & Hälsoskyddskontoret.
Då får du förhoppningsvis klara besked hur du ska göra.

Gå en bra livsmedelskurs, välinvesterade pengar som gör att komunen inte kränger på en onödigt dyra lösningar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

760 gäster, 2 användare (1 dolda)
Bokohammare

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser