Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Utedusch - hur ser era ut?  (läst 9112 gånger)

annelito

• anne - mer själ än smink
Utedusch - hur ser era ut?
« skrivet: 10 jul-08 kl 12:12 »
Jag hyr ett sommarhus, året om, men bor i lgh under kalla årstiderna.

Har en provisorisk "dusch" utomhus som består av tre träpelare i marken och tyg runt om i öljetter + krokar som går runt, som insynsskydd. Nu är min fundering, tyget som lätt går sönder när det blåser mer än vanligt, skulle behöva bytas ut. Har ni tips på vad man kan hitta för enkla lösningar på hur man ska fixa "väggar" till dessa tre pelare?! Det vore ju bra om man fick något som gick hela vägen runt om så man slapp blåsten när man står där och huttrar när det är "den svalare svenska sommaren"...

Som golv används en europall med en trätrall på. Vattnet får jag ösa över mig med skopa från en 20-liters-hink.

Våmhuskullan

• -
SV: Utedusch - hur ser era ut?
« Svar #1 skrivet: 10 jul-08 kl 13:30 »
en sommar då vi renovera badrummet hade vi utedusch.
en europall på backen. påspikade stolpar i vart hörn. en bit grön presenning fastspikad på 3 av väggarna (upptill o nertill) och framsidan där haka vi i sista biten av preseningen i en ögla/spik(upptill o nertill) vi hade vattenslang innifrån huset och ett pistolmunstycke. men det finns en jättebra campingdusch på ÖB som är billig (59:-?)

enda missen var att då killen mätte höjden så tänkte han inte på att jag var tjej  ;D så för att inte visa hela brösten så fick jag duscha m böjd rygg  :P

andreas_f

• Småland
« Svar #2 skrivet: 10 jul-08 kl 14:10 »
Vi använder en vedeldad bykgryta som ger 80 liter varmvatten som sedan ev. kan spädas med kallvatten till önskad temperatur om vi värmer lite för länge. Räcker med ett par nävar brutna grenar och ris från marken eller ett par vedträd för att få bra temperatur. Vi har än så länge ingen insyn i den del av trädgården som vi duschar så vi har inte byggt något skydd ännu, men skulle det behövas hade jag nog byggt en ganska tät rundad spalje och planterat t. ex. humle på. Annars vore nog en c-formad skärm av gammal rostig sinuskorrugerad takplåt jättefint.

Neiklot

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 10 jul-08 kl 16:32 »
Tak av plåt, en stor mjölkkanna (50liters) som man eldar under  och en vanlig vattenslang kopplad mellan kannan och ett duschhandtag.

Problemet med insyn löser sig genom att man står i en gammal "ruin" (!?).

Tyg: Canvas alternativt grövre pressening?

Skogsvilde

• Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
« Svar #4 skrivet: 20 jul-08 kl 17:06 »
Kollade in på RUsta som hadde
http://www.rusta.se/bambuvagg_170x150_cm_p62951155.html
3 -4 sådana och ett enkelt plåttak så har du en perfekt dusch...   
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Rosten

• Närke
« Svar #5 skrivet: 20 jul-08 kl 20:10 »
enda missen var att då killen mätte höjden så tänkte han inte på att jag var tjej  ;D så för att inte visa hela brösten så fick jag duscha m böjd rygg  :P

Är du säker på att det var en miss som han gjorde? ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

642 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser