Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Frontline dos LÖSS?  (läst 47116 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Frontline dos LÖSS?
« Svar #80 skrivet: 15 sep-10 kl 19:24 »
Ge hundarna o katterna dom äggen .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

bolets

• Västergötland
    • Citypro - Papperskorgar, Pollare, Parkbänkar, Cykelställ
« Svar #81 skrivet: 21 sep-10 kl 17:48 »
Frontline är helt suveränt på höns! En droppe på silkeshönan och dagen efter var hon tom på löss. Äggen var kvar på henne några veckor men sen var de borta också. Tror absolut inte det är farligt att äta äggen men som ni var inne på så ge dem till katten så blir han glad.

http://skyltab.se  Mvh Martin på Skyltab
http://skyltab.se Skyltab           http://citypro.se citypro produkter för offentlig miljö
http://trafikspegel.se info om trafikspeglar       http://trafikspeglar.se info om trafikspeglar
http://overvakningsspeglar.se info om övervakningsspeglar

solspjut

• Gäst
« Svar #82 skrivet: 15 mar-11 kl 16:35 »
Hittade precis små gulvita kryp på huvudet på min lilla isbarhön :( Hennes öga har sett lite konstigt ut i några dagar, idag var det svullet o eländigt och hon såg hängig ut. Jag har tvättat det men idag fick jag för mej att titta på det med förstoringsglas. Fasa! Stod o titta i ett par minuter o såg 5-6 kryp nära ögat. Nu har hon fått en droppe Frontline i nacken.
Någon som vet vad det kan vara? Måste jag behandla alla hönsen? Jag har tittat på ett par stycken till men inte hittat något.

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #83 skrivet: 15 mar-11 kl 17:06 »
http://se.lgprodukter.se/product.html/spray-mot-honsloppor?category_id=181
Frontline ska ju inte vara så bra till höns säjer dom
jag hittade denna vet någon om den funkar  ??? tipsa de MARKIM om den men vet ej om hon testat den
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

solspjut

• Gäst
« Svar #84 skrivet: 15 mar-11 kl 17:16 »
Det ser ut som något man skulle ha hemma.
Jag hade bara frontline som jag använt till katterna någon gång. Och hon såg inte bra ut, den stackars hönan.

emindy

• Ångermanland
« Svar #85 skrivet: 15 mar-11 kl 17:47 »
Den sprayen köpte jag hem men den får bara användas på utrustningen. Bra att ha ändå visserligen men jag undrar också vad man skulle kunna använda

The Game

• Gäst
« Svar #86 skrivet: 16 mar-11 kl 10:27 »
Spindel: jag hade den andra Kill Mite hette den..
Men när det gäller loppor så använder jag LOUSE Powder från Barrier..
Jag använder bara produkter som är ansedda för hönor..
Förutom flatlössalvan till benkvalstrerna då,..

/kvalsterstin

Lycka

• Ångermanland
« Svar #87 skrivet: 16 mar-11 kl 10:41 »
Finns en lång tråd om behandling av odjur påhöns sen tidigare.

Man måste tänka på hur man gör med äggen
Ska de ätas ?
Hedemorahöns

nina77

• Hälsingland
« Svar #88 skrivet: 09 apr-11 kl 11:25 »
Jag var o hämtade 2 nya tuppar idag, som jag hoppas ska vara snälla, en dv.kochintupp och en brahmakorsning. Stiliga som få. Men de hade ohyra i form av löss. Jag behandlade alla mina med frontline i höstas, så de är vad jag kan se fria från ohyra. Nu har jag behandlat tupparna och satt dom i varsin stor kaninbur i rummet bredvid hönsen. Hur länge bör de sitta för sig själva? Frontline verkar ju snabbt och på några dagar är lössen borta, men ev ägg som kläcks måste ju oxå bort. Frontlineeffekten sitter kvar i ca 3 v. Så de som kläcks under den tiden dör omgående. Bör då karantänen vara 3 v?? Tycker lite synd om dom att vara ensam i litet utrymme så länge. Just nu finns inga sittpinnar heller, så det borde jag ju sätta upp iaf.
Annars verkar dom vara i fin form och jag hoppas att de är snällare än vad min nuvarande tupp visat sig vara.

nina77

• Hälsingland
« Svar #89 skrivet: 09 apr-11 kl 21:14 »
Jag kollade dvärgkochintuppen ikväll, såg en hel del löss på honom i morse när jag hämtade dom. Nu såg jag en el två som knappt rörde sig  >:D Effektivt medel det där. Ska gå igenom dom imorgon igen.

rackarns

• Närke
« Svar #90 skrivet: 10 apr-11 kl 10:02 »
Jag gör såhär (och har aldrig haft löss på egna djur eller i hönshus)
Droppar Frontline i nacke och i baken. Plockar bort alla lusbon jag hittar. De sitter ju nästan allesammans runt kloaken. Väntar 2 dagar. Kollar noga efter fler löss. Om lusfria släpper jah ihop dem med de andra hönsen. Har aldrig varit med om att hitta löss på dag 2 efter behandling.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #91 skrivet: 10 apr-11 kl 10:40 »
Lusbon brukar ofta kunna sitta under hakan på hönan med ovanpå huvudet och runt i ansiktet.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

emindy

• Ångermanland
« Svar #92 skrivet: 11 apr-11 kl 00:58 »
hur får man bort lusbona? För visst är det samlingarna av ägg ni pratar om?
Jag tycker de sitter som berget i fjädrarna och de kan jag väl inte rycka, eller?

rackarns

• Närke
« Svar #93 skrivet: 11 apr-11 kl 09:06 »
hur får man bort lusbona? För visst är det samlingarna av ägg ni pratar om?
Jag tycker de sitter som berget i fjädrarna och de kan jag väl inte rycka, eller?

Du kan prova att vrida fjädern, "skruva" loss den, rycka gör ont på fågeln. Ta tag i lusboet med fingrarna sen prova att vrida. Sitter den som berget så får du klippa.

nina77

• Hälsingland
« Svar #94 skrivet: 11 apr-11 kl 09:17 »
Jag har satt ihop hönsen med tupparna nu, det gick bra. Jag tog bort den stora elaka tuppen igår och hönorna verkade inte reagera på att det kom två nya kandidater. Dessa har bott tillsammans förut så de är vänner än så länge iaf. Såg inga levende odjur på dom. Ev ägg som kläcks och blir kvar borde ju dö av frontlinet, så jag hoppas de andra slipper löss nu då. Annars tar jag en ny avlusning till hösten, när de gör värpuppehåll.

Misonten

• Västergötland
« Svar #95 skrivet: 30 apr-11 kl 11:44 »
Vilken sort frontline köper ni, hjälper det mot loppor också? Och kan man behandla i förebyggande syfte som med katt/hund?!
/Nathalie
Mille Fleur, Silkeshöns, Araucana, några blandisar. Japansk jumbovaktel, Mignon samt 2 bondkatter. Bor tillsammans med sambo strax utanför Tidaholm

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #96 skrivet: 30 apr-11 kl 13:08 »
frontline till katt o hund verkar ju i ca 9 v borde göra det på höns med el ???
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #97 skrivet: 08 jul-11 kl 11:30 »
Alltså... om det är så att frontline ligger utanpå huden och inte tas upp i blodomloppet så borde det ju inte kunna passera över i hönans ägg heller eller? Och om det nu gör det... och man äter äggen så får man sig i värsta fall en liten kur frontline i sig då eller?
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #98 skrivet: 08 jul-11 kl 11:50 »
Frontline går i alla fall in i kroppen på katter så jag skulle inte äta ägg från Frontlinebehandlade djur. Skulle iofs inte heller behandla djur med Frontline sen jag fått missbildade kattungar till följd av en Frontlinekur.

TiB

• Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
« Svar #99 skrivet: 29 aug-11 kl 17:04 »
 >:( >:( :( I Torsdags kläcktes en kyckling och IDAG hittade jag de första blodsugande små  >:D >:D när jag stoppat wellpapp lite här & där i hönshuset! Fy för Bövfelen. Inte många men i alla fall!

Frontline har alltid funkat här men med en liten dunboll..............vad gör man?
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

Dela detta:

* Inloggade just nu

460 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser