Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Briggs&Stratton  (läst 3480 gånger)

Masjävul

Briggs&Stratton
« skrivet: 30 jun-08 kl 16:20 »
Hej

Har en gammal gräsklippare med motor av märket Briggs&Stratton.
Den har gått som en klocka fram tills nu.

Jag tänkte ägna den lite omtanke och bytte Stift.Olja samt Luftfilter som jag köpte av en reservdels försäljare dem grejerna va Orginal reservdelar.

Efter det så startade ja den och klippte ca 10 min och stängde av den och nästa gång jag startade den så gick den i ca 30 sekunder innan den la av och nu startar den inte,

Har Tankat den och även bytt tändstift engång till för att försäkra mig om att det inte beror på det. har även kollat gnistan på stiftet. men har upptäckt att flottörhuset i förgasarn är torr

Vad kan va felet?

Tompas11

• Västmanland
SV: Briggs&Stratton
« Svar #1 skrivet: 30 jun-08 kl 22:39 »
Kanske har du skit i tanken eller också så har du stopp i flottörventilen. Tag bort förgasaren och rengör samt byt eventuellt membranet också.
If it doesn't work, chrome it!

Masjävul

« Svar #2 skrivet: 01 jul-08 kl 00:32 »
Membranet?

Var sitter det?

Filip Skräplund

« Svar #3 skrivet: 01 jul-08 kl 01:36 »
Kanske har du skit i tanken eller också så har du stopp i flottörventilen. Tag bort förgasaren och rengör samt byt eventuellt förgasarmembranet också.
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
« Svar #4 skrivet: 01 jul-08 kl 23:43 »
Om en Briggs & Stratton gräsklipparmotor har förgasare med flottör kan den inte vara särskilt gammal, knappast äldre än från mitten av 80-talet. På de förgasarna har nålventilen en spets av gummi, som ibland kan fastna i ventilsätet så man måste ta av flottörhuset och peta till nålen för att den ska släppa.
Ett annat vanligt fel är att gummit i bränsleslangen sväller med tiden så att det blir stopp i den. Ibland kan det finnas en sil vid utloppet ur bränsletanken, den kan det också bli stopp i.

Kolla typbeteckning på motorn (tre siffergrupper instämplade på fläktkåpan, TYPE, MODEL och CODE), har man dem tillgängliga är det lätt att hitta sprängskiss för motorn på B&S hemsida och då är det lättare att veta vad det är för slags motor du har problem med.

Dela detta:

* Inloggade just nu

541 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser