Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hurmycket har du kvar när alla räkningar är betalda?  (läst 36031 gånger)

take

• Östergötland
    • De Klomp
SV: hurmycket har du kvar när alla räkningar är betalda?
« Svar #200 skrivet: 01 jul-08 kl 14:09 »
snacka om resursslöseri...att köpa en traktor bara för att den är häftig.
ska jag köpa nåt,måste det finnas ett TYDLIGT behöv för det! och kostnaden ska betala sig senast efter 1år.... ;D

Ja, kostnaden ska betala sig varje år, om man lägger upp en rimlig avskrivningsplan ska detta inte vara något problem.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #201 skrivet: 01 jul-08 kl 14:11 »
Ni som varit med förut: hur länge brukar det ta innan skruvis lugnar ner sig/förorättat stormar ut ???
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #202 skrivet: 01 jul-08 kl 14:13 »
Ni som varit med förut: hur länge brukar det ta innan skruvis lugnar ner sig/förorättat stormar ut ???

Jag håller på att empiriskt undersöka detta.

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #203 skrivet: 01 jul-08 kl 14:13 »
lugnar ner mig? jag är ko lugn, varför tror du annat??

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #204 skrivet: 01 jul-08 kl 14:16 »

Någon/några veckor, sen tar det några månader innan hon dyker upp igen. Vet inte vilket forum hon bombarderar under den tiden.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Sommartorparn

« Svar #205 skrivet: 01 jul-08 kl 14:20 »
Tadaaa! http://www.derknauserer.at/

Varsego, skruvis, här är ett forum för sparsamma!

Ekub

« Svar #206 skrivet: 01 jul-08 kl 14:20 »
*s*

Skytten

• Skåne
« Svar #207 skrivet: 01 jul-08 kl 14:21 »
Inte konstigt att man behöver en lång välförtjänt paus efter ett tag av frenetisk aktivitet.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #208 skrivet: 01 jul-08 kl 14:24 »
Tadaaa! http://www.derknauserer.at/

Varsego, skruvis, här är ett forum för sparsamma!

;D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

anette i bugared

• -
« Svar #209 skrivet: 01 jul-08 kl 14:51 »
Skillnaden gentemot de andra gångerna är att nu finns ingen Eulalia och co som avrättar alla som i Eulalias ögon "ger sig på" Skruvis.
Förra gången hade vi varit döda allihop vid detta laget.

Ändrar ni till vi...felskrivning :-[, jag dog ju faktiskt nästan förra gången
« Senast ändrad: 01 jul-08 kl 15:01 av anette i bugared »
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #210 skrivet: 01 jul-08 kl 14:54 »
Skillnaden gentemot de andra gångerna är att nu finns ingen Eulalia och co som avrättar alla som i Eulalias ögon "ger sig på" Skruvis.
Förra gången hade ni varit döda allihop vid detta laget.

Stackars oss.

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #211 skrivet: 01 jul-08 kl 14:58 »
Stackars oss.
ja, det är f*n i mig synd om er,för ni kan f*n inte föra en vettig disskusition utan att det blir påhopp

man kan faktiskt diskutera sakligt.

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #212 skrivet: 01 jul-08 kl 14:59 »
ja, det är f*n i mig synd om er,för ni kan f*n inte föra en vettig disskusition utan att det blir påhopp

Ja, det borde man göra, men jag kastar iallafall inte glas i stenhus.

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #213 skrivet: 01 jul-08 kl 15:01 »
Ja, det borde man göra, men jag kastar iallafall inte glas i stenhus.
kastar sten i glas hus? jag ger er min erfarenhet, det som jag har upplevt och varit med om i livet,kallar du det att kasta sten i glashus??? ???
« Senast ändrad: 01 jul-08 kl 15:02 av mitt ljuva hem »

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #214 skrivet: 01 jul-08 kl 15:01 »
lugnar ner mig? jag är ko lugn, varför tror du annat??

Du har inte funderat på att prova meditation?
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

anette i bugared

• -
« Svar #215 skrivet: 01 jul-08 kl 15:03 »
Stackars oss.
jag har just ändrat inlägget du citerade.....ni skulle vara vi , men jag håller mig på mattan denna gången...vis av erfarenhet och skrämd till tystnad :P
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #216 skrivet: 01 jul-08 kl 15:05 »
kastar sten i glas hus? jag ger er min erfarenhet, det som jag har upplevt och varit med om i livet,kallar du det att kasta sten i glashus??? ???

Nej, det är följande citat jag baserade detta på:

Just påhopp och brist på saklighet är inte bara vi som ägnar oss åt, det är även du när du beskyller folk för att inte vara alternativa, när de är dumma för de bränner mer pengar än du nånsin har sett i dit liv och liknande härligheter.

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #217 skrivet: 01 jul-08 kl 15:09 »
Nej, det är följande citat jag baserade detta på:
Just påhopp och brist på saklighet är inte bara vi som ägnar oss åt, det är även du när du beskyller folk för att inte vara alternativa, när de är dumma för de bränner mer pengar än du nånsin har sett i dit liv och liknande härligheter.
vart någonstans i den praktiska alternativrörlesen ser du ett likatecken mellan alternativ= gör av med mycket pengar,köper på kredit mm?
jag ser det ingenstans iallfall...
att leva alternativt för MIG är att leva på de pengar/kunskaper man har/skaffar sig.
man läser sig till saker,lånar maskiner i utbyte mot något annat,man försöker göra det billigast möjlöigt,DET är praktisk alternativrörlese för mig och även för den som startade forumet!!!

Sommartorparn

« Svar #218 skrivet: 01 jul-08 kl 15:14 »

att leva alternativt för MIG är att leva på de pengar/kunskaper man har/skaffar sig.
man läser sig till saker,lånar maskiner i utbyte mot något annat,man försöker göra det billigast möjlöigt,DET är praktisk alternativrörlese för mig och även för den som startade forumet!!!

Men du använder ju inte dina kunskaper. Du har gått jordbruksgymnasium, men bor i en etta i storstan och hatar odling. Rent praktiskt gör du ingenting annat än köper på extrapris. Kom igen nu, anmäl dig till en kurs på folkhögskolan eller något åtminstone. Och använd dina kunskaper.

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #219 skrivet: 01 jul-08 kl 15:15 »
vart någonstans i den praktiska alternativrörlesen ser du ett likatecken mellan alternativ= gör av med mycket pengar,köper på kredit mm?
jag ser det ingenstans iallfall...
Var nånstans står det att du är utsett som domare när det gäller begrepp som "mycket pengar", "köpa på kredit" etc. Dyskalkyli är dessutom inte meriterande för domartjänsten.

Citera

Har du frågat Petter om han tolkar det precis på det sätt du beskriver där? Eller fantaserar du? Iofs ingår vissa av sakerna du beskriver där i min tolkning av det, men även att göra investeringar (köpa på kredit) kan visst ingå. En investering behöver dessutom inte vara monetärt, men då kommer vi in på såna där bokföringsmässiga saker igen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser