Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hurmycket har du kvar när alla räkningar är betalda?  (läst 35997 gånger)

mitt ljuva hem

• Gäst
SV: hurmycket har du kvar när alla räkningar är betalda?
« Svar #220 skrivet: 01 jul-08 kl 15:16 »
Men du använder ju inte dina kunskaper. Du har gått jordbruksgymnasium, men bor i en etta i storstan och hatar odling. Rent praktiskt gör du ingenting annat än köper på extrapris. Kom igen nu, anmäl dig till en kurs på folkhögskolan eller något åtminstone. Och använd dina kunskaper.
jo jag använder mina kunskaper,men därmed inte sagt att jag själv VILL bo på landet.
jag har provat,och just där,just då va det för ensamt, trots 3hästar,sambo,marsvin,tomt,tävlingar mm.
ja, jag har tävlat i western :-[

Rosten

• Närke
« Svar #221 skrivet: 01 jul-08 kl 16:09 »
hur kan du ens fundera på att köpa på kredit? du verkar mer än vanligt tokig :o
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Vi lever i 2 helt skilda värdar.

Men om ett antal år så har alla mina sidoprojekt och snabbkrediter gjort att jag har kunnat betala av hela låneskulden på 2.2 miljoner.

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #222 skrivet: 01 jul-08 kl 16:13 »
Var nånstans står det att du är utsett som domare när det gäller begrepp som "mycket pengar", "köpa på kredit" etc. Dyskalkyli är dessutom inte meriterande för domartjänsten.

Har du frågat Petter om han tolkar det precis på det sätt du beskriver där? Eller fantaserar du? Iofs ingår vissa av sakerna du beskriver där i min tolkning av det, men även att göra investeringar (köpa på kredit) kan visst ingå. En investering behöver dessutom inte vara monetärt, men då kommer vi in på såna där bokföringsmässiga saker igen.

jag går mer på petters sätt att leva än att köpa på kredit iallfall.... ;)

Rosten

• Närke
« Svar #223 skrivet: 01 jul-08 kl 16:15 »
Finns det en enda likhet mellan Petters och ditt sätt att leva? :o

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #224 skrivet: 01 jul-08 kl 16:23 »
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Vi lever i 2 helt skilda värdar.

Men om ett antal år så har alla mina sidoprojekt och snabbkrediter gjort att jag har kunnat betala av hela låneskulden på 2.2 miljoner.
dream on..... ;D ;D ;D

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #225 skrivet: 01 jul-08 kl 16:51 »

Har du frågat om petter har köpt något på kredit eller om han har betalt gården kontant?
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

Ekub

« Svar #226 skrivet: 01 jul-08 kl 17:04 »
hehe ska man köpa en gård kontant får man väl antingen ha ganska mycket pengar från början eller köpa en några hundra år efter man dött...beror kanske lite på var i landet man bor också men...

Ska man spara ihop till en gård har man ju antagligen utgifter för sitt boende under tiden man sparar ihop till det nya boendet och har man inte betalat lite dubbelt då? Tar man ett lån får man visserligen betala ränta isf hyra eller avgift men man får ju bo som man vill direkt:) och man får ju ändå betala hyra eller avgift om man bor i lägenhet och sparar under tiden....

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #227 skrivet: 01 jul-08 kl 17:09 »
Har du frågat om petter har köpt något på kredit eller om han har betalt gården kontant?
jkag tror nog INTE petter har köpt nåt på kredit,i mina ögon är han inte den typen...läste nån artikel om honom....

Rosten

• Närke
« Svar #228 skrivet: 01 jul-08 kl 22:55 »
jkag tror nog INTE petter har köpt nåt på kredit,i mina ögon är han inte den typen...läste nån artikel om honom....
Var det inte Petter som höll i Alternativs lånekassa förut? Eller vad den nu kallades för.

Dela detta:

* Inloggade just nu

628 gäster, 3 användare (1 dolda)
Bokohammare, Numera

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser