Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  tänger  (läst 2577 gånger)

fyrdörrarsstolpe

  • Gäst
tänger
« skrivet: 21 jun-08 kl 15:46 »
vad är lagom att betala för smidestänger?

Filip Skräplund

  • Inlägg: 4577
SV: tänger
« Svar #1 skrivet: 21 jun-08 kl 15:53 »
Egentligen behöver man bara köpa en smidestång, sen kan man tillverka egna efter behov om viljan finns.
Men det gör den ju sällan eftersom såna brukar vara rätt billiga.
Jag skulle inte gärna betala mer än en femtilapp stycket, kanske uppåt hundra om det var en sort jag precis behövde och i bra glappfritt skick.
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

Jörgensen

  • Inlägg: 92
    • bryttjorp.se
SV: tänger
« Svar #2 skrivet: 23 jun-08 kl 09:57 »
Som sagt man behöver bara köpa en tång,
"Det är inte verktygen som gör smeden, smeden gör verktygen"

Men vill man komma igång och smida så får man kanske offra sig och köpa några tänger. Det blir ju roligare om man har bra verktyg att börja med. Det finns en del på blocket.se bland annat nåt företag som säljer nya tänger för dryga hundringen. Det är ju ett snabbt sätt att komma igång även om gamla fina verktyg kanske är roligare...
*Janne Jörgensen*


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

374 gäster, 3 användare (2 dolda)
fri

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser