Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Saltrulle... Blötläggning?  (läst 3107 gånger)

Skågedalen

• -
Saltrulle... Blötläggning?
« skrivet: 06 jun-08 kl 09:41 »
Tja...!

Nu har jag gjort det igen.. jag påbörjade att tillaga något och har inte riktigt stenkoll på hur man slutför det...
Jag har lagt saltrulle i lag i ett par dygn och ska tillaga det idag tänkte jag för att äta till Rotmos... men läser i recept att det ska blötläggas.. Men hur lång tid då?
Antar att man lägger den i vattenlag ett par timmar och sen så kokar man den? eller har jag helt fel?

Tacksam för svar...

mvh
Lämnade gården för 5 år sedan på grund av anledningar, längtar tillbaka men får bli när livet tillåter det igen.

Skågedalen

• -
SV: Saltrulle... Blötläggning?
« Svar #1 skrivet: 06 jun-08 kl 10:08 »
Nevermind!

hittade informationen.. Konstigt att det alltid är så.. så fort man har frågat så hittar man det...

:P

tack endå..
Lämnade gården för 5 år sedan på grund av anledningar, längtar tillbaka men får bli när livet tillåter det igen.

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #2 skrivet: 07 jun-08 kl 13:23 »
Får vi också veta? Kanske någon mer som vill prova, menar jag  ;)

Skågedalen

• -
« Svar #3 skrivet: 07 jun-08 kl 16:49 »
Självklart

http://www.coop.se/includefiles/MODULER/CCMS/show_page.asp?iMappeID=180&sSideNavn=Recept+kort&iOpskrift=33607

Men det stod att det skulle ligga i blöt i ett par timmar, men jag tror det hade räckt med bara 1 timme...
Blev lite smaklös.. men rotmoset till blev bra iaf :D

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #4 skrivet: 07 jun-08 kl 16:56 »
Tack! Hade du hemrimmat?

Skågedalen

• -
« Svar #5 skrivet: 09 jun-08 kl 06:29 »
Japps hittade nån lag som skulle kokas med 1 liter vatten och 1 dl salt.. dvs 10%.
Skulle kanske ha haft mer salt eller låta det ligga längre.. men var ju sugen på att prova :D har ju en saltrulle till i frysen så jag får väl prova med den snart igen

Dela detta:

* Inloggade just nu

621 gäster, 2 användare
praktejder, stromback

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser