Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mjölk i juvern?  (läst 1549 gånger)

IsaIrina

• Ljungdalsgården
Mjölk i juvern?
« skrivet: 10 jun-05 kl 19:16 »
Vi har 2 getter(honor alltså)som nu är lite över året.

Den ena har fått en spene som är mycket större än den andra .( Själva juvern är också större på den geten.)

Get nummer två har mycket små spenar överhuvudtaget men dom är åtminstone lika stora.

Min fråga: Kan hon ha mjölk fast hon inte är parad?

Det är lantrasgetter.

Om det är mjölk, måste man mjölka då eller sinar det av sej själv?(jag kan inte mjölka pga av handikap)

Tacksam för svar....(jag trodde jag visste att man bara fick mjölk efter parning till killingarna  ???   :)  )
Vi har Kindahöns(genbank),Japanska dvärghöns(chabo),Maraner,Brahma,Sussex och korsningshöns(grönvärpare), kaniner,lantras getter,chinchilla och katter. / www.ljungdalsgarden.se

IsaIrina

• Ljungdalsgården
Re:Mjölk i juvern?
« Svar #1 skrivet: 13 jun-05 kl 08:18 »
Nu har jag provat.....Det var mjölk!!!

Ingen juver inflammation och inget annat....bara mjölk.

Enligt uppfödaren har 4 st. av hennes getter fått mjölk fast dom inte killat.....Konstigt tycker jag men bevisligen är det sant......

Nu får vi dra ner på kraftfodret och hoppas hon sinar....

Vi har Kindahöns(genbank),Japanska dvärghöns(chabo),Maraner,Brahma,Sussex och korsningshöns(grönvärpare), kaniner,lantras getter,chinchilla och katter. / www.ljungdalsgarden.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

1290 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser