Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Erfarenhet av Cayuga?  (läst 2964 gånger)

Nypålandetsfru

• Gäst
Erfarenhet av Cayuga?
« skrivet: 03 jun-08 kl 11:29 »
Har 6 st Cayugaägg i kläckaren och alla är befruktade.
Hoppas på en fin kläckning! :)
Ngn som har erfarenhet av dessa vackra ankor?

Nypålandetsfru

• Gäst
SV: Erfarenhet av Cayuga?
« Svar #1 skrivet: 03 jun-08 kl 13:49 »
Ingen? Då blir jag lite pionjär där då. ;)

fjäderfän

« Svar #2 skrivet: 03 jun-08 kl 14:36 »
det e väl som vilken anka som hälst eller??
sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #3 skrivet: 03 jun-08 kl 15:13 »
Pratade med en igår som hade 4-veckors gamla Cayugor och han tyckte att de verkade lite räddare än andra ankor och det är den uppfattningen jag fått när jag har sett nån flock med såna. Men de är otroligt vackra.

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #4 skrivet: 03 jun-08 kl 15:25 »
Nejdå, vi har haft ett par o dom var dom tamaste ankorna jag träffat  ;D
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Nypålandetsfru

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 03 jun-08 kl 16:30 »
det e väl som vilken anka som hälst eller??
nä det är en jäkla skillnad på shettis och ardenner....eller?????

soleskog

« Svar #6 skrivet: 03 jun-08 kl 16:39 »
Jag har ett par cayguaankor, och om dem kan man säga att honan är en toppenvärpare, men lägger sina ägg lite varstans. Inte särskilt tama, men de har inte bott hos mig sen de var små, vet inte riktigt hur det var där de bodde förut. Hanen är lite vimsig och bråkig med de andra ankorna (myskankor), och har lite svårt att hålla sig glad och nöjd med sin egen fru... Heltokiga i vatten. Flyger inte alls. Enda stora felet är att just mina inte lyckas med att ordna befruktade ägg. Däremot ligger honan gärna på ägg.
mjölkbonde med robot. Även får och hästar samt en fin hop smådjur - myskanka, brahmahöns, kaniner, gris, hund och katt.

Nypålandetsfru

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 03 jun-08 kl 22:49 »
Jag har ett par cayguaankor, och om dem kan man säga att honan är en toppenvärpare, men lägger sina ägg lite varstans. Inte särskilt tama, men de har inte bott hos mig sen de var små, vet inte riktigt hur det var där de bodde förut. Hanen är lite vimsig och bråkig med de andra ankorna (myskankor), och har lite svårt att hålla sig glad och nöjd med sin egen fru... Heltokiga i vatten. Flyger inte alls. Enda stora felet är att just mina inte lyckas med att ordna befruktade ägg. Däremot ligger honan gärna på ägg.
Tack för svar. Tydligen är hanen som hargått m honan där mina ägg kommer ifrån en
riktig Don Juan! ;) Ska bli spännande och se vad det blir. Deras Cayuga var tydligen tama
och fina, men har förstått att det kan variera väldigt.

Paulina

« Svar #8 skrivet: 04 jun-08 kl 00:21 »
Har också cayugor, men räddare än andra ankor är dom inte, blir väl vad man gör dom till...

Dela detta:

* Inloggade just nu

686 gäster, 2 användare (2 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser