Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Slagt av lamm  (läst 1199 gånger)

nysse

Slagt av lamm
« skrivet: 25 maj-08 kl 16:17 »
När brukar ni slagta lamm ? Hur gamla är dom ?

leifhh

• Gäst
SV: Slagt av lamm
« Svar #1 skrivet: 25 maj-08 kl 20:04 »
Det beror på hur många jag har och när det börjar bli tomt i frysen och hur vädret blir de närmaste dagarna. Har jag många lamm och tomm frys så har jag inga problem att slakta ett eller ett par vid typ 2 månaders ålder. Av märkningsskäl så är det rätt praktiskt att slakta det som skal slaktas före 6 månaders ålder (det finns en egen tråd om det som jag inte orkar leta rätt på

Dela detta:

* Inloggade just nu

518 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser