Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Brunstig minigris på rymmen bland vildsvin!!  (läst 6379 gånger)

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
SV: Brunstig minigris på rymmen bland vildsvin!!
« Svar #20 skrivet: 04 jul-08 kl 22:34 »
Fick ett tips av en vän i skåne.
Kan det här kanske vara Kitty?

http://ystadsallehanda.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080704/SJOBO/833356416/1365&nocache=1
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

mli79

• Skåne
« Svar #21 skrivet: 05 jul-08 kl 12:46 »

Tack ni som tipsat mig om länken!! Jag håller på att försöka få kontakt med redaktionen för att få veta lite mer.
Det är en bra bit hon har promenerat ifall det nu är hon, tvivlar nästan på att hon ska ha kunnat ta sig så långt, det är ändå typ 7 mil. Men man vet ju aldrig, håll tummarna!!
Bor på gård med man, barn, hundar, katter, ponnys, ardenner,  gutefår, höns och minigrisar.

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #22 skrivet: 05 jul-08 kl 12:50 »
Jag tror inte 7 mil är något som helst problem på 2 månader.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #23 skrivet: 05 jul-08 kl 12:51 »
Nej det låter inte särskilt osannolikt.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #24 skrivet: 05 jul-08 kl 12:52 »
Jag mötte en minigris i min egen trädgård för nåra år sen som kom 3 mil därifrån och hade varit på rymmen 1,5 vecka.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

mli79

• Skåne
« Svar #25 skrivet: 05 jul-08 kl 16:33 »

Jag fick tag i han som hade sett grisen, han hade vid flertalet tillfället i tors/fre sett grisen i samma område. Han sa att grisen var svart med vita klövar, mer vitt fram än bak. Kitty är ju helsvart, men jag tänkte ändå åka och ropa i det området han såg grisen i sist.

Han sa att han inte hade  fångat in grisen eftersom det innebar merjobb för honom.... trots att han såg att det var en tamgris. Vad är det för fel på människor?! Suck...

Så troligtvis är det inte Kitty men jag skulle aldrig förlåta mig själv ifall det var hon ändå. Hon kanske har trampat i en färgburk eller nåt :-) Eller så kanske det bara är intorkad lera som är ljus. Hoppet är det sista som överger en va? ::)

Bor på gård med man, barn, hundar, katter, ponnys, ardenner,  gutefår, höns och minigrisar.

AnnaPanna_is_back

« Svar #26 skrivet: 05 jul-08 kl 20:24 »
Absolut, jag håller alla tummar och tår jag hittar!

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #27 skrivet: 05 jul-08 kl 20:25 »
Jag skulle inte lita så mycket på vitnessmål, möjligen storleken så chansen är nog stor.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

Rosten

• Närke
« Svar #28 skrivet: 05 jul-08 kl 20:52 »
Han sa att han inte hade  fångat in grisen eftersom det innebar merjobb för honom.... trots att han såg att det var en tamgris. Vad är det för fel på människor?! Suck...
Här uppe håller bönderna på med höbärgning. Då bryr dom sig inte om något annat. ;)

Om det är en gris som har varit på rymmen i 2 månader då är den nog inte speciellt lättfångad längre.

mli79

• Skåne
« Svar #29 skrivet: 05 jul-08 kl 22:07 »
Em gris som har varit på rymmen i två månader kanske är svår att ta upp i famnen, men jag kan nog lova dig att den följer efter en hink mat in i vilken byggnad/hägn som helst  ;D

Jag kan ju tillägga att om det inte är Kitty så kommer jag givetvis att försöka fånga den och ta hand om den tills den rätta ägaren gör sig till känna. Glömde skriva att han som har sett grisen även såg att den hade ett sår på ryggen så lite omvårdnad skulle nog inte skada.

Rosten

• Närke
« Svar #30 skrivet: 05 jul-08 kl 22:12 »
men jag kan nog lova dig att den följer efter en hink mat in i vilken byggnad/hägn som helst  ;D
Jag är inte riktigt lika säker på det. ;)
Jag fångar ibland djur på beställning. Då det ingår i firmans uppgifter.
Ett tamt djur blir väldigt snabbt skyggt och svårfångat.
Enklast brukar vara att försöka mota in det i ett stort uthus eller liknade. Gärna med dörrar rätt igenom. Så man kan öppna på båda sidor och sedan stänga blixtsnabbt när djuret flyr från ena sidan till den andra. 

Gris-Eva

• Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #31 skrivet: 05 jul-08 kl 23:40 »
Åh.... jag hopps verkligen att det är Kitty!
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

mli79

• Skåne
« Svar #32 skrivet: 06 jul-08 kl 22:31 »
Nu har jag varit och ropat men ingen gris har hittats. Jag har pratat med de boende runt om och sist nån såg henne var i gårkväll, då hade dom nästan kunnat klappa grisen.
Men med all sannolikhet är det inte Kitty, dom beskriver henne som större och som vit på benen. Men i vilket fall så har jag gett dom mina telenr och jag har lovat att åka dit ifall dom fångat in henne.

Så, men andra ord så är det säkert nån till minigrisägare som saknar sin lilla gris!
Om jag lyckas hämta hem den ( har plats med den i en egen hage ) så anmäler man ju upphittat djur till polisen. Men vad gör man mer?

Gris-Eva

• Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #33 skrivet: 06 jul-08 kl 23:37 »
Skicka en beskrivning och bild på grisen till SMGS. Vi hjälper gärna till.  :D
info@smgs.se

Ge oss gärna numret till den lokala polisen så att vi kan förmedla ev. kontakt.
Glöm inte ditt eget.  ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

553 gäster, 2 användare
Numera, Ollefund

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser