Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Klent å haltigt lamm  (läst 1165 gånger)

louise

• Gäst
Klent å haltigt lamm
« skrivet: 15 maj-08 kl 20:53 »
Herregud, jag minns ju ingenting från min första lamning förra året!

Nu har jag fått ett lamm som haltar på vänster bak och höger fram. Fast det växlar väldigt, ibland vill ha han inte stå på benen, ibland springar han fint. Så han verkar mest lite klen.

Killen var en oplanerad så tackan har inte fått kraftfoder utan bara hö. Funderar därför på nån brist. Har tokosel hemma, ska han ha lite kanske?

hustran

SV: Klent å haltigt lamm
« Svar #1 skrivet: 15 maj-08 kl 21:19 »
Hur gammalt är lammet? om det är ngr. veckor, så lugna ner dig. Mat får den, tydligen, står på ett antal ben och mår i övrigt bra? Gå därifrån och hoppas.  ;)

hustran

« Svar #2 skrivet: 15 maj-08 kl 21:23 »
Hoppsan, jag läste inte så noga. Ge honom tokosel om du vill. annars ta det lugnt. de flesta lamm brukar klara sig.

louise

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 15 maj-08 kl 21:48 »
Killen stod i hagen imorse, kan ha kommit nån gång efter kl 11.30 igår onsdag. Men som du säger, helt åt helvete kan det inte vara, han lullar ju efter mamma för det mesta. Har inte sett honom dia å blir så klart orolig. Men, om han inte skulle göra det skulle han väl knappast vara på benen fortfarande? Han ska få en nypa tokosel imorgon bitti.

texelmatte

« Svar #4 skrivet: 17 maj-08 kl 18:58 »
Hur har det gått?? Om inte lammet har feber eller andra tecken på infektion eller yttre skada hade jag nog också provat med extra selen, helst injektion som borde verka snabbare än pulver, men man tager ju vad man haver.

Dela detta:

* Inloggade just nu

566 gäster, 4 användare (2 dolda)
Nataks, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser