Vaktel kläckning

Startat av Prosit, 10 Maj-08 kl 08:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Prosit

Nu kläcks det i kläckaren och här är bild på resultatet!
Har sex hönor i lekstugan mitt i villakvarteren i Stockholm. Har nu äntligen skaffat hund och hönorna har hamnat på undantag.

Potatisblomma

Åh, vilka snuttepluttar  ;D
Blir det olika färger på dem också?
Landsflykting i storstan...

Prosit

Visst blir det det men jag är inte så bra på färgnamnen men föräldrarna är "Creme", bruna, grå, vit spräkliga i olika nyanser med brun bakgrund och med ljus bakgrund.

Har sex hönor i lekstugan mitt i villakvarteren i Stockholm. Har nu äntligen skaffat hund och hönorna har hamnat på undantag.

**Sofielund**

gud vad sött

måste bra fråga om termometern du har inne hos dom
vart har du köpt den?
e den bra?
jag antaratt det är en termometer iallafall  ;D

Kramis ulle
Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

Potatisblomma

Citat från: **Sofielund** skrivet 11 Maj-08 kl 08:10
måste bra fråga om termometern du har inne hos dom
vart har du köpt den?
e den bra?
jag antaratt det är en termometer iallafall  ;D

Inte min termometer men jag tror det är denna: http://u3060.shellkonto.se/bilder/749.jpg
219 kr hos Högberga  :)

*spanar fågelprylar*

Prosit

Japp det måste vara den för det är där jag köpt den. ;) Nu är det fler! Osäker på hur många bara! De sista har tydligen torkat fast i äggen så vi har skalat några. De verkar må bra nu de flesta.

Potatisblomma

Fler  :o  ;D
Får hoppas på många hönor  ;) Låter lite läskigt att torka fast i ägget...

Vilken vattenautomat blir bäst, vanlig höns-modell eller gnagar-flaska med kula?

Prosit

Jag vet inte. De här kommer vara vana vid kula men man får alltid känsla av att de har svårt att få i sig tillräckligt med vatten. De måste kämpa hela tiden men sätter man in en automat så är de ju i alla fall inte törstiga. Flaskan är bra om man har trångt och det fort blir skitigt i vattnet. Både ock kan också vara bra.

Prosit

Nu är det 32 bebbar! Alla pigga och friska! Flyttade idag över dem till en större bur och nu när jag skulle ta ett kort på dem hade alla klumpat ihop sig i fel ände av buren - långt från värmelampan!! Där kunde den historian ha slutat!

Nu börjar de i alla fall få fjädrar så snart flyger de också!

Potatisblomma

Uj uj, vad det går fort  :)

Vad är det för vitt i röret på "frysbilden"?

**Sofielund**

precis vad jag tänkte fråga oxå  :D
Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

Prosit

Det är fil blandat med vatten. Bra för bakteriekulturen imagen har jag hört! (men inte särskilt gott :P)

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

540 Gäster, 1 användare
Björnliden