Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kläcka höns ägg samtidigt som vaktel ägg???  (läst 1836 gånger)

**Sofielund**

• Västergötland
    • ***Sofielund***
kläcka höns ägg samtidigt som vaktel ägg???
« skrivet: 09 maj-08 kl 20:03 »
Går det bra

något jag ska tänka på?

höns ägg ska ju ligga längre....

Kramis ulle
Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
SV: kläcka höns ägg samtidigt som vaktel ägg???
« Svar #1 skrivet: 09 maj-08 kl 21:21 »
Det går bra, kör på bara som vanligt..det har funkat jättebra hos oss!
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

**Sofielund**

• Västergötland
    • ***Sofielund***
« Svar #2 skrivet: 11 maj-08 kl 08:10 »
då ska jag göra det får vaktel ägg o dvärg kochin ägg i början av veckan ;D
Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

Prosit

• Södermanland
« Svar #3 skrivet: 11 maj-08 kl 21:20 »
Jag hörde mimmimera har sen kycklingarna ihop med vaktelkycklingarna. Vaktelkycklingarna blir lite lugnare av det. Hon hade just dvärgkochin ihop tror jag.
Har sex hönor i lekstugan mitt i villakvarteren i Stockholm. Har nu äntligen skaffat hund och hönorna har hamnat på undantag.

mimmimera

• Mimmis hemsida
« Svar #4 skrivet: 12 maj-08 kl 22:15 »
Jepp det stämmer, jag brukar har vaktel och dv kochin el dv silkeskycklingar ihop. Vaktelkycklingar ( o stora vaktlar) kutar gärna runt som små scudmissiler ::) men jag upplever att om dom är ihop med hönskycklingar så blir dom lugnare och därmed lättare att handskas med. Och dom sover gärna i en stor HÄRLIG hög ;)
Jag har dessutom en liten grupp kinesvaktlar ( 1 tupp o 3 hönor) som fosterföräldrar till mina maskinkläckta hönskycklingar. Funkar perfekt, vaktlarna visar vart mat o vattten finns och småttingarna lär sig sandbada tidigt då vaktlar älskar att sandbada och dom vuxna kineserna sover ihop med kycklingarna tätt i hoptryckta ;D
Läs det jag verkligen skriver och INTE mellan raderna...för där står ingenting.

Dela detta:

* Inloggade just nu

511 gäster, 2 användare
lotjut, Tångräkan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser