Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  älling med knöl i baken  (läst 1142 gånger)

Ims

älling med knöl i baken
« skrivet: 29 apr-08 kl 09:12 »
En av mina nykläckta löpandsällingar (kläckta i kläckare) har en knöl i baken. Är det någon som vet vad det kan vara? den är lika pigg som dom andra, än så länge. Dom kläcktes sent i går kväll

mimmimera

• Mimmis hemsida
SV: älling med knöl i baken
« Svar #1 skrivet: 29 apr-08 kl 18:30 »
Kan du beskriva knölen och var och hur den sitter?
Det är inte gulesäcken då? Det är det sissta dom drar in innan dom kommer ut ur ägget , men det kan kanske misslyckas och en del av säcken hänger utanför.
Läs det jag verkligen skriver och INTE mellan raderna...för där står ingenting.

Ims

« Svar #2 skrivet: 30 apr-08 kl 06:42 »
Jo det kan det säkert vara den syns nästan inte alls idag. Den ser ut lite som en tjock navelsträng.
Igår var den ca 1,5 cm lång men idag syns det bara några mm. Den är den piggaste.  den började äta o dricka först av alla och den bajsar så det kan nog inte vara något allvarligt.(hoppas jag)
Tack för svar

mimmimera

• Mimmis hemsida
« Svar #3 skrivet: 30 apr-08 kl 22:02 »
Då var det nog gulesäcken , jag hade en Mignonälling som hade så , det såg mycket riktigt ut som en navelsträngsbubbla fast lite gulare och även min älling lyckades dra in den efter ca 2 dygn och den är hur pigg som helt nu.
GRATTIS till dom små och lycka till ;D
Läs det jag verkligen skriver och INTE mellan raderna...för där står ingenting.

Dela detta:

* Inloggade just nu

819 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser