Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Är kycklingstart bra för ällingar?  (läst 1461 gånger)

Prosit

• Södermanland
Är kycklingstart bra för ällingar?
« skrivet: 22 apr-08 kl 23:17 »
Jag har kycklingstart till min lilla mignon älling och mina två kycklingar. Jag tycker smulorna ser så stora ut. Kan de verkligen äta dem eller måsta man finfördela startfodret de första dagarna?
Har sex hönor i lekstugan mitt i villakvarteren i Stockholm. Har nu äntligen skaffat hund och hönorna har hamnat på undantag.

Skytten

• Skåne
SV: Är kycklingstart bra för ällingar?
« Svar #1 skrivet: 23 apr-08 kl 07:22 »
Är du orolig går det att ta fram morteln, men jag är övertygad om att de kan äta krossade pellets.
Kycklingstart går bra, jag brukar ge kalkon start den första tiden, men det behöver du inte om du inte vill ha dem att växa snabbt, detta foder finns av annan anledning hemma.
När de är lite större kan du köpa allfoder veg.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Prosit

• Södermanland
SV: Är kycklingstart bra för ällingar?
« Svar #2 skrivet: 23 apr-08 kl 22:31 »
Jag har kalkonstart också men kycklingstart är ju för kycklingar så jag kör nog på det då jag har köpt ett kg av det också.

Är det någon som har en liten mignon älling över som kan få flytta hit? Jag tror min skulle behöva en liten ankkompis! Gärna då en maskinkläckt så man inte tar den från en mamma...
Har sex hönor i lekstugan mitt i villakvarteren i Stockholm. Har nu äntligen skaffat hund och hönorna har hamnat på undantag.

Dela detta:

* Inloggade just nu

711 gäster, 3 användare (1 dolda)
Hantverkare92, alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter

- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser