Har en tacka född -05 som lammade och fick ett rejält men, normalstort lamm strax efter lunch. Efter någon timme la hon sig ner igen och krystade lite men, inget hände. När man gick nära så reste hon sig upp. Efter två timmar hade inget hänt men, hon hade inte heller några jättevärkar. Eftersom jag trodde att det var två lamm (har hon fått tidigare år) var jag rädd att det låg fel så jag gick in och kände. Men, jag kunde inte känna något lamm alls. Jag kände gott och väl 30-40 cm in och visst borde jag ha känt om där var ett lamm till? Tackan stod upp så jag kände liksom snett nedåt och åt sidorna. Har bara varit inne och känt efter ett andra lamm en gång tidigare och då kände jag det direkt. Fast då låg tackan ner. Moderkakan har inte kommit ännu så kanske var det den hon krystade efter att få ut?

Tackan är pigg i övrigt men, det var hon som gick ner sig i sjökanten i slutet på sommaren så hon var väldigt medtagen men, piggnade till snabbt. Hon har inte heller hämtat sig ordentligt hullmässigt efter det hände och är i smalaste laget. Jag som var glad att lamningen verkade flyta på bra. Nu är jag rädd att jag ställt till det genom att gå in och kolla i onödan?