Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vallbidrag ???????????  (läst 3223 gånger)

peter

• Gäst
vallbidrag ???????????
« skrivet: 07 maj-05 kl 16:36 »
:o

ja jag håller inte med charlotte vallstödet i de fjäll nära områden är faktiskt lägre men däremot högre i öppet odlingslandskaps ersättningen
man KAN INTE sitta på internet och jämföra södra sveirge och de fjällnära områderna när man inte har  koll på vad man skriver

Charlotte

• -
Re:vallbidrag ???????????
« Svar #1 skrivet: 07 maj-05 kl 22:07 »
 Hoppsan! Ursäkta så mycket att jag skrev fel/inte visste bättre...Tur att denna sida finns så vi kan lära av varandra :)  Som jag skrev i den ursprungliga tråden är det en djungel... Kompensationsstödet för vallodling har blivit  högre i F-kommunerna står det på SJV hemsida.
                         Mvh
                       Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

peter

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 08 maj-05 kl 13:22 »
ja visst man lär så länge man lever men uppgifterna i sjvs hemsida är inte riktigt uppdaterade fär detta stöd i f-kommunerna
men nog om de det är alltid kul när man kan lära av varandra
och stödet till f-kommunerna där bla jag bor till hör är fortfarande inte kart fast man kan söka de (skandal är ordet)

Charlotte

• -
« Svar #3 skrivet: 08 maj-05 kl 13:33 »
 Om jag fattat rätt så är inga bidrags belopp riktigt fastställda än... Utan det står något litet skrivet om politiska beslut eller något sånt, eller var det tillgång på pengar...
 Man blir ju lite frustrerad, vilka andra näringsgrenar ska kunna bestämma sig om dom vill investera och satsa när man i princip får veta från dag till dag ??? hur de ekonomiska förutsättningarna ska bli... Och om man får ut sin ersättning detta år eller nästa, beroende på hur staten vill betala ut... Och att försöka läsa av trender och marknaden är ju inte lätt när dessa inte styrs av efterfrågan utan av politiska beslut som ändras hela tiden :(
                           Mvh
                         Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Dela detta:

* Inloggade just nu

1470 gäster, 1 användare
Erik Forsman

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser