Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Anka borta...  (läst 1477 gånger)

Tuve

• Skåne
Anka borta...
« skrivet: 12 apr-08 kl 10:11 »
En av mina myskankhonor är försvunnen sen ett par dar. :(
Är det bra, så har hon smugit sig undan och ruvar. Är det illa har nåt rovdjur tagit henne... :'(

Poe

• Hälsingland
SV: Anka borta...
« Svar #1 skrivet: 12 apr-08 kl 11:39 »
Neej. Inte du också.  :'(
För tre dar sedan flög favorit-anka bort. (Glömde ta in dem på kvällen och på morgonen saknades hon)
Och igår var resten av dem instängda i ankhuset, dock glömde jag stänga deras lucka. Idag saknades ännu en... :(

Hade det varit en riktig vår så hade man ju kunnat hoppats på att de lever, då det finns mat på marken. Men nu...
Antingen har båda två flugit vilse in i skogen, eller så har räven blivit mätt... (men min skjutglade granne hävdar att han jagat bot alla rävar i området  ???)

Så nu har jag bara en hona och två hannar. Trist och tråkigt... :-\
Hoppas hoppas att din anka kommer tillbaka. För två år sen var en av mina honor borta en vecka innan hon kom hem igen. Fast då var det förstås sommar...

Tuve

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 14 apr-08 kl 20:05 »
.ja, här nere i Skåne är det faktiskt riktig vår. Så om hon bara är på vift hittar hon nog mat. Men jag vågar inte riktigt hoppas att hon lever.
Vi får se. Jag har en hane och tre honor kvar, och de verkar helt oberörda. Annars tycker jag, åtminstone hos höns, att man märker en viss nervositet tiden efter att en av deras kompisar blivit dödad.

Tuve

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 29 apr-08 kl 20:26 »
Det var nog räv. För när vi var bortresta i helgen passade den på att ta resten. I alla fall draken, och två honor till. Kvar hade vi bara en hona.
Jag insåg inte hur viktig draken varit som sammanhållande kraft, men det måste han ha varit. För igår förmiddag drog den överlevande nedåt grusvägen, och har inte setts till sen dess...
Så nu har jag inga ankor alls. :'(

Draken verkar ha varit för tung att bära iväg, så han låg kvar död. Min sambo gillrade en rävfälla med den döda ankhanen. Men det har inte gett nåt. Jag vet inte riktigt hur jag skulle ha ställt mig i frågan om han verkligen hade fångat den, så jag är lite lättad att det inte fångades nåt. Men orolig för hönsen och påfåglarna får jag vara nu istället.
« Senast ändrad: 29 apr-08 kl 20:31 av Tuve »

fjäderfän

« Svar #4 skrivet: 29 apr-08 kl 21:21 »
eltråd runt staketen det fukar.
sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter

Dela detta:

* Inloggade just nu

765 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser