Har läst de flesta av de trådarna (iaf de som jag hittat)
Men det diskuteras mest matrutiner/matmängder.
Det jag letar efter är erfarenheter från fårägare som flaskmatat bagglamm som blivit "bra" baggar=ej så stångbenägna.
Då jag vill "fostra honnom rätt" men inte har någon som helst erfarenher av "får språk" vänder jag mig till er här på forumet och hoppas att någon kan ge mig tipps...tyvärr verkar den mesta infon som jag hittat endast gå ut på att få lammen att överleva.....det är dock inte problemet här !
Han är pigg och frisk och mår toppen förutom att han har en mamma som inte är ett får....och därför inte kan förstå och fostra honnom rätt!
Risken är ju förståss ändå att det blir slakt till hösten

men jag är sådan som person att ger jag mig in i en uppgift så vill jag ta reda på så mycket fakta jag kan ...jag har inget behov av att göra misstag om jag kan undvika det .
Jag lär mig heldre av andras

Så jag hoppas att någon har erfarenheter av att ha flaskmatade lamm kvar i flocken när de blivit vuxna ,vilket kön spelar ingen roll!!
Alla erfarenheter tas tacksammt emot!
Jag hittade på nätet någon som gjort ett expriment.
Dom hade haft ett bagglamm som de flaskmatat,och ett bagglamm i hagen med sin mamma som sonen i familjen hade retats busat med varje dag.
"kökslammet" var ju kelad och gosad med han blev väldigt stångig men lammet i hagen som dom hade varit ute och "retat" fick en väldig människo respekt.
Men det är ju bara en erfarenhet ,skrivet av en dam om hennes barndomsupplevelse.
Det måste väl ändå finnas fler!?
Mvh Bea