Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  träning av sprinter vs stayer?  (läst 1203 gånger)

Gräbban

  • Inlägg: 674
    • -
träning av sprinter vs stayer?
« skrivet: 05 apr-08 kl 17:47 »
 Har två hundar av stayermodell (alltså långdistansare) och en av sprintertyp. Långdistansare har ju långa muskler och håller högt tempo långa sträckor medan sprinter har korta explosiva muskler. Hur tror ni att man ska träna upp bästa konditionen för dessa olika typer? Jag har ju mitt sätt, men vill se om jag kan få nya tips och någon kanske vet något som gått mig förbi? Ibland har man helt olika tillvägagångssätt inom olika raser. Denna träningsfrågan kan ju även appliceras på hästar..
Om det går som en anka, ser ut som en anka och låter som en anka- då är det mycket troligt att det ÄR en anka...


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

443 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser