Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Förgiftad?  (läst 796 gånger)

Doris och Börje

  • Inlägg: 3736
    • Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
Förgiftad?
« skrivet: 03 apr-08 kl 21:12 »
Idag råkade jag ut för något läskigt! Eller Doris rättare sagt! Hon spankulerade som vanligt lös på gården när hon plötsligt gick ner på knä och "borrade" ner nosen i marken och skakade och fnös en kort stund. När jag gick fram till henne för att kolla, blev hon rädd, det är hon ALDRIG annars. Hon sprang vingligt iväg, när hon lugnat sig tog jag in hela familjen get i sin fålla i ladugården. Kollade henne en bra stund och hon blev mer och mer normal igen. Efter ca en timma var hon som om igenting hade hänt! Pigg, orädd, hungrig och glad. Någon som varit med om något liknade och kanske vet vad detta kanske berodde på?
Bor på min lilla gård med min stora familj!

Lars Pers Maria

  • Inlägg: 753
    • -
SV: Förgiftad?
« Svar #1 skrivet: 03 apr-08 kl 22:58 »
Ett nyvaket bi kanske?
Nybyggarkvinna från förförra seklet. Pånyttfödd bondesjäl som vill hålla släktgården vid liv och inte glömma gamla kunskaper. Man o tre stora barn.
Getgård med ostproduktion, ett par hästar, höns, ankor, råttfångare, highländare, anställd islandshund och en tax som lagårdskatt.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

445 gäster, 2 användare
gronesmyg, Enigma

* Forum

* Om tidningen Åter



- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser