Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Holländsk vithätta (dvärg) eller peduan (dvärg)?  (läst 2468 gånger)

KackeliKajsa

  • Inlägg: 85
  • djurälskare (:
Holländsk vithätta (dvärg) eller peduan (dvärg)?
« skrivet: 02 apr-08 kl 17:40 »
Hej , jag tänkte köpa kycklingar , men jag kan inte bestämma om det ska vara Holländsk vithätta (dvärg) eller peduan (dvärg) .
Men jag vill ha en fågel med  "hatt"(eller vad man ska kalla det ::) ) på huvudet. Kram från Kajsa.

orloff

  • Gäst
SV: Holländsk vithätta (dvärg) eller peduan (dvärg)?
« Svar #1 skrivet: 02 apr-08 kl 18:53 »
Det är ju helt och hållet en smaksak. De är rätt lika till sättet, rellativt lugna.   :)

Grevegården

  • Inlägg: 101
  • Rätt fångad räcker dagen ända fram
    • Skåne
    • Grevegården
SV: Holländsk vithätta (dvärg) eller peduan (dvärg)?
« Svar #2 skrivet: 02 apr-08 kl 18:56 »
jag har vithättor
många säger att de är flaxiga och rädda men min erfarenhet är raka motsatsen,, Hättie som vår höna heter är den som kommer först fram för att hälsa när man närmar sig hönsgåden, lungn och go är hon min yngsta dotters (6år)  favorit, hon sitter gärna i knät och bli klappad, just nu har vi bara en höna men har haft ett tiotal olika individer höns och tuppar alla med samma underbara lynne
kan verkligen rekomendera denna ras
lägger bra med vita ägg dessutom
Uppfödare av maine coon katter, pelargonsamlare, hönsälskare, fårägare, hästägare

älglund

  • Inlägg: 854
  • Dv. kockiner, Sussex, Orpington, Vithättor, Silkes
    • Västerbotten
    • www.familjenwiklundagren.se
SV: Holländsk vithätta (dvärg) eller peduan (dvärg)?
« Svar #3 skrivet: 03 apr-08 kl 21:21 »
Jag har dv. vithättor och de är jättegoa. Värper mycket bättre än mina paduaner.  ;D
Sambo och  6 barn, 2 hästar,1 hund, 5 katter, 1 kanin, och drygt 100 hönor och tuppar ( dv.kockin, sussex(4 olika färger), orpington, dv.vithättor, dv.silkes, holländsk dvärg, Sabelpoot och ett gäng med blandraser).  www.familjenwiklundagren.se

Cizzi

  • Inlägg: 139
  • Anders, Faverolletupp
SV: Holländsk vithätta (dvärg) eller peduan (dvärg)?
« Svar #4 skrivet: 11 apr-08 kl 17:47 »
Hej!
Jag har Vithättor och tycker dom är jättetrevliga, värper bra också :), lätta att få tama!
Mvh Cizzi
Bor med sambo och son och djuren, två Schäfer damer,två katter mor och son,akvariefiskar och höns, Faverolle,laxfärgade och svarta,Holländska vithättor,svarta,vit,blå och blå/spättad,RIR,Araucana,blandade färger,Marantupp,blå/koppar och blandraser


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

363 gäster, 1 användare
Corvus

* Forum

* Om tidningen Åter



- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser