Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Maran Gökfärgad  (läst 11388 gånger)

Grevegården

• Rätt fångad räcker dagen ända fram
    • Skåne
    • Grevegården
Maran Gökfärgad
« skrivet: 31 mar-08 kl 09:35 »
COCKOO MARANS
hete det på e-bay
jag gissar att cockoo är färgen .. men vilken
någon som vet
och finns bild vore det riktigt toppen
mvh
Susanne
Uppfödare av maine coon katter, pelargonsamlare, hönsälskare, fårägare, hästägare

HøneLine

• Värmland
    • Marion's hjemmeside
SV: Cockoo marans
« Svar #1 skrivet: 31 mar-08 kl 09:54 »
Det er  valige gjøkfarget  ;)
Finnes bilder her; http://feathersite.com/Poultry/CGK/Marans/BRKMarans.html

:D
Har av höns; Barnevelder,- Stor och Dvärg, Hedemora, Svarthala Marans, Dvärg Silke, Dverg Kochin och Ancona.

Stavern

• Norge
« Svar #2 skrivet: 31 mar-08 kl 10:50 »
Hej Grevegården =)

Var inne på din hemsida....jättefin gård!!

Såg då att det verkar som om du har eller har haft en sådan maranhöna du frågar om...bilden på den hönan var en gökfärgad =)))
..men så finns dom ju i mååååånga olika färger....men det vet nog Høneline mer om än mej...men som jag förståt så är gökfärgad och svartkoppar de vanligaste i sverige =)
Svensk kille i Norge... Bor på småbruk söder om Oslo. Bor tillsammans med mannen, Jack Russel tiken Vera, Isbarhöns, Skånsk Blomme och ett dvärg Kochin par

Cissiluria

• "Det var det värsta!!!"
    • Östergötland
    • Art CECILIA
Maran Gökfärgad
« Svar #3 skrivet: 13 maj-08 kl 15:13 »
Hej... hur ser en "gökfärgad" maran ut? Jag har köpt tre marankycklingar... tror att två är tuppar... de har redan röd kam och början till slör och är kaxiga som sjutton! Men mina är randiga i vitt och svart. Byter de färg en gång till, kanske? De är kläckta 7 april.
Bor på liten gård med sambo, katterna Frasse, Stina. Siri, Sockan och Daisy, cockrarna Nora och Malte, samt en flock blandrashöns.

Blogg finns på: http://akullakadorranfunderar.blogspot.co

Sirpa

• -
SV: Maran Gökfärgad
« Svar #4 skrivet: 13 maj-08 kl 22:33 »
Höns och Liljor i min trädgård.

Bruja

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 24 maj-08 kl 00:43 »
Hej!

Dessutom finns det tre olika färgställningar i den gökfärgade...
mina är mer mörka med brunt i istället för silver. I gökfärgat finns: silver, mörk, gyllene!

Tror att jag har mörk. Precis som den på bilden men mörkare.

mvh
carmen

Stavern

• Norge
« Svar #6 skrivet: 02 jun-08 kl 11:26 »
Hej!

Dessutom finns det tre olika färgställningar i den gökfärgade...
mina är mer mörka med brunt i istället för silver. I gökfärgat finns: silver, mörk, gyllene!

Tror att jag har mörk. Precis som den på bilden men mörkare.

mvh
carmen

Vad kul! Hadde varit roligt o se bilder på dom olika nyanserna, o se om mna kan se nån skillnad =)....Nån som har? Gökfärgad/gyllen hadde varit kul o se!!!! :o
Svensk kille i Norge... Bor på småbruk söder om Oslo. Bor tillsammans med mannen, Jack Russel tiken Vera, Isbarhöns, Skånsk Blomme och ett dvärg Kochin par

Cissiluria

• "Det var det värsta!!!"
    • Östergötland
    • Art CECILIA
« Svar #7 skrivet: 04 jun-08 kl 17:34 »
Jahaaaaa... :o Då är alltså mina mörka, de som jag kallar svarta, men som faktiskt har en undulering i mörkt gyllene, också maraner??? Det var ju lite spännande.

Bor på liten gård med sambo, katterna Frasse, Stina. Siri, Sockan och Daisy, cockrarna Nora och Malte, samt en flock blandrashöns.

Blogg finns på: http://akullakadorranfunderar.blogspot.co

JennyN

• Jennys frön & sånt
« Svar #8 skrivet: 10 jun-08 kl 12:00 »
Här har jag ett par gökfärgade 8-veckors maraner.
Nån som har bild på nån i jämförbar ålder och kan säga att de INTE är tuppar?  ;)

Knopparp

• Halland
« Svar #9 skrivet: 12 jun-08 kl 21:43 »
Den här bilden från Feathersite får nog tala för sig själv.  :-\
Bildtexten löd: Tre månader gamla gökfärgade maraner, två hönor och en ung (ljusare) tupp.

Beklagar...  ;)
Bor med make, frigående blandrashöns och Myskankor. Har även katten Sigge och en schäfertik.

JennyN

• Jennys frön & sånt
« Svar #10 skrivet: 13 jun-08 kl 19:13 »
Nåja, de ser feta och fina ut  ;)

Om ingen behöver en fin marantupp?  ;D

Dezdemona

• Halland
    • Hispig husägare
« Svar #11 skrivet: 13 jun-08 kl 21:49 »
Det er  valige gjøkfarget  ;)
Finnes bilder her; http://feathersite.com/Poultry/CGK/Marans/BRKMarans.html

:D

Vilka urhäftiga ägg!  :o
ofrivilligt hönslös

Arne/norwegian

« Svar #12 skrivet: 14 jun-08 kl 13:23 »
Her er en link til en engelsk versjon av sidene til den franske Maransklubben. Der finner du info om alle fargevariantene - også de som ennå ikke er godkjent som standardfarger, men like fullt er ekte Marans.

http://marans-club.chez-alice.fr/varieang.htm#varietes

carmen

• Gäst
« Svar #13 skrivet: 05 jul-08 kl 00:41 »
Hej!

Här är mina Maraner, antingen är de gökfärgade gyllene eller mörkt gökfärgade, jag vet faktiskt inte vilket. Någon annan som vet?

http://carmen.dinstudio.se/gallery1_29.html

mvh
Carmen

Knopparp

• Halland
« Svar #14 skrivet: 14 jul-08 kl 11:06 »
Nu är mina två marankycklingar så stora att jag själv fått svar av mitt eget inlägg tidigare... att jag också har två tuppar hemma...  :(

Vi behöver inte fler tuppar... Och så ville jag ju så gärna ha en gökfärgad höna...  :'(
Nå ja, vi har två kopparfärgade marankycklingar också, men de har ju inte alls lika stora kammar som de gökfärgade... kanske har jag två hönor där istället!?  ;D
Bor med make, frigående blandrashöns och Myskankor. Har även katten Sigge och en schäfertik.

Dela detta:

* Inloggade just nu

542 gäster, 3 användare (1 dolda)
torbjorn, Bokohammare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser