Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  dålig i magen, kletig i fjäderdräkten  (läst 1307 gånger)

jasmine83

• Uppland
dålig i magen, kletig i fjäderdräkten
« skrivet: 25 mar-08 kl 20:39 »
En av våra hönor har en tid haft diarè. Hon har varit hur pigg som helst, åt och drack som vanligt till en dag då hon bara var jätte dålig och jag trodde att hon skulle dö. Jag gav henne då blodpudding,( ska tydligen vara bra om dom har blodbrist), som jag hade hemma. Dagen efter var hon va pigg och glad igen men fortfarande dålig i magen och blir kletig i fjäderdräkten. Idag e hon dålig igen och den här gången verkar inte blodpuddingen funka.  :'(
Ingen annan av hönsen är dåliga eller är dåliga i magen. Har ni några ideer på vad det kan vara???
Hos oss bor förotom 21 hönor med sina två tuppar, 15 myskankor, två hundar, fyra katter och två åsnor...

jasmine83

• Uppland
SV: Vad är fel med hönan????
« Svar #1 skrivet: 26 mar-08 kl 08:33 »
nu är hon död. dog inne för en kvart sen.  :'(
vet någon vad det kostar att skicka in hönan och ta prover?
Hos oss bor förotom 21 hönor med sina två tuppar, 15 myskankor, två hundar, fyra katter och två åsnor...

LM

• Föder upp gotlandskaniner i genbank.
    • Närke
    • Kaninhålan
SV: Vad är fel med hönan????
« Svar #2 skrivet: 26 mar-08 kl 11:54 »
Från 1 okt. -07 så är obduktionen gratis om du har (en speciell) remiss från veterinär (veterinären behöver inte ha undersökt hönsen) alt. om du pratar direkt med veterinär på SVA.
Frakten måste du dock betala.
Se info på länk: http://www.sva.se/sv/navigera/Djurhalsa/Fjaderfa/Obduktion-och-provtagning/Statsanslag-for-obduktioner-av-fjaderfa/
Gotlandskaniner, genbank.

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser