Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Har ni också djur med "o-djuriska" beteenden?  (läst 9308 gånger)

Norrsken

  • Inlägg: 4264
    • -
SV: Har ni också djur med "o-djuriska" beteenden?
« Svar #20 skrivet: 21 maj-08 kl 21:44 »
När stallkissen var runt året skaffade en hyresgäst en jack russelvalp. Hennes mamma hade en katt som hunden tyckte om att jaga. Så när hon kom till stallet första gången försökte hon göra likadant med simson. Men han fattade liksom inte att han skulle springa undan, så de började brottas istället, och sen brottades de, och lekte, och lekte och brottades! De hade verkligen kul ihop! Och, de ställde till så att ingen fick nåt gjort, för det var ju så härligt att se de där två tokarna brottas! ;D
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

Doris och Börje

  • Inlägg: 3736
    • Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
SV: Har ni också djur med "o-djuriska" beteenden?
« Svar #21 skrivet: 21 maj-08 kl 22:11 »
Har fått in mus-ungar i huset! Katterna får inte gå in eftersom maken och en son är allergiska. Inga problem   när det finns en Husky i huset. SMACK!!!! Död!!! Hon har tagit flera stycken sista dagarna. Men hon äter inte upp dem i alla fall! De andra hundarna bara tittar på.
Bor på min lilla gård med min stora familj!

Storlyckans Anna

  • Inlägg: 4492
  • Tankspridd flicktant
    • Östergötland
SV: Har ni också djur med "o-djuriska" beteenden?
« Svar #22 skrivet: 22 maj-08 kl 14:37 »
Är det bara mina kissar som lapar lönnsirap för glatta livet om man vänder pannkakstallriken ryggen för en sekund? Pannkakorna bryr de sig inte om. *suck* Inget får man ha i fred.
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

SarLa

  • Inlägg: 1082
  • Stundtals kreativ, känslomagnet.
    • Västergötland
SV: Har ni också djur med "o-djuriska" beteenden?
« Svar #23 skrivet: 22 maj-08 kl 17:05 »
min ena katt älskar oliver.
hade en hund som älskade mandariner

Irrationellt tänkande, Stundtals kreativ konstnärssjäl. Koffeinist med svaga njurar o flackande blick

Xanna

  • Inlägg: 590
  • ingenting är omöjligt!
    • Skåne
SV: Har ni också djur med "o-djuriska" beteenden?
« Svar #24 skrivet: 23 maj-08 kl 00:12 »
Mopsen här får alltid uppmärksamhet när han kissar.
Det händer till och med att människor kommer fram på sta´n och frågar om de kan få se hunden kissa.
Varför?
Jo, han ställer sig på framtassarna och balanserar alltså på "händerna" när han kissar.
Ibland tar han i så han nästan spricker.
Då kan han gå flera meter på framtassarna, balanserandes och kissandes.


Melsäter

  • Inlägg: 512
  • Naturens kraft är en gåva
    • Södermanland
SV: Har ni också djur med "o-djuriska" beteenden?
« Svar #25 skrivet: 23 maj-08 kl 02:51 »
Min gamla katt Pesto gör apport med leksaker. Det har jag inte sett förut - alla mina andra katter går undan med sitt "byte" eller leker med den... Pesto vill leka med mig och kan vara riktigt uppfordrande!

De nya stallkatterna följer med på kvällspromenaden. Inte annars, at spatsera med mig i kvällningen över ängarna verkar vara deras grej. De skyndar framför mig och leker för att sedan vänta in mig och det är tydligt att de förväntar sig att jag väntar in dem om de funnit något intressant vid sidan om vägen.
Gör katter sådant? Detta med utekatter är nytt för mig.

Det kan dock vara en ungkattsbeteende? Kattmamman gjorde så när hon skulle leda kattungarna någonstans - gick en bit och väntade in dem för att sedan gå lite till. De är nu drygt ett halvår och mamman har förskjutit dem (tyvärr för att hon fått en ny kull så tätt inpå...) så de kan ha överfört en del av beteendet med mamman till mig. I så fall leder jag dem till utvidgad revir.... nåja, bara bra eftersom det är i riktning bort från vägar.
Nystart i livet med katter och höns - Sörmlandsnaturen omfamnar

Nettus

  • Inlägg: 2672
  • Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
SV: Har ni också djur med "o-djuriska" beteenden?
« Svar #26 skrivet: 24 maj-08 kl 12:55 »
Min ena katt älskar makrill i tomatsås - men makrillen lämnar hon...  ::)
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Ladyhawk

  • Inlägg: 19
    • Värmland
SV: Har ni också djur med "o-djuriska" beteenden?
« Svar #27 skrivet: 17 jun-08 kl 21:23 »
Min nuvarande katt har älskat jordgubbar sedan hon var liten, liksom tomater, paprika, majs, ibland bananer och vindruvor (verkar vara efter humör  :)  ). Däremot avskyr hon innerligt rått kött och fisk, tillagat ska det vara. Inte förstår hon vitsen med att jaga fåglar heller, hon är blandning norsk skogskatt/vanlig bondkatt men lika avslappnad som en ragdoll även med gråsparvar på balkongräcket en halvmeter bort.
"Min smak är enkel - jag nöjer mig med det bästa
~Mark Twain~

kossan

  • Inlägg: 1158
  • Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
SV: Har ni också djur med "o-djuriska" beteenden?
« Svar #28 skrivet: 22 jun-08 kl 21:46 »
Så dricker min ena katt alltid!
Katten vi hade drack alltid ur akvariumet ::)
Fick fylla på ofta :P
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Alore

  • Gäst
SV: Har ni också djur med "o-djuriska" beteenden?
« Svar #29 skrivet: 04 jul-08 kl 21:29 »
En bekant till mig hade en mycket udda katt - en julafton hade hela familjen gått till vardagsrummet för att se på Kalle. Hela julbordet stod fortfarande uppdukat eftersom de inte hunnit plocka undan. När de kommer tillbaka sitter katten på bordet. Och mumsar på vad? Rädisorna... Inte skinkan eller sillen, utan bara rädisorna.  ??? ;D

Nettus

  • Inlägg: 2672
  • Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
SV: Har ni också djur med "o-djuriska" beteenden?
« Svar #30 skrivet: 05 jul-08 kl 12:14 »
När min hund lägger sig i sovrummet, så lägger han sig så att han har huvudet och halva kroppen under sängen! Är det normalt...? :-\
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: Har ni också djur med "o-djuriska" beteenden?
« Svar #31 skrivet: 05 jul-08 kl 12:20 »
Det kanske är svalare därunder?
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Lilla Anna

  • Inlägg: 16
    • Lilla Anna Pysslar
SV: Har ni också djur med "o-djuriska" beteenden?
« Svar #32 skrivet: 24 jul-08 kl 23:00 »
Min katt gillar också majs. Och nu i förrgår kom han på att kikärtor va gott.
Sen gillar han vitlöksbröd också.

Alore

  • Gäst
SV: Har ni också djur med "o-djuriska" beteenden?
« Svar #33 skrivet: 25 jul-08 kl 13:09 »
Kan bara varna för kikärtor - en bekant till mig hade en katt som åt kikärtor, och det var jättegulligt ända till en ärta fastnade i tarmen. Allt slutade dock lyckligt efter en akut operation.

Storky1

  • Inlägg: 601
    • Ångermanland
    • Marias djur
SV: Har ni också djur med "o-djuriska" beteenden?
« Svar #34 skrivet: 25 jul-08 kl 15:25 »
Min kusins granne hade en golden retriver som såg minst sagt speciell ut när han åkte bil. Som vanliga hundar hoppade den in i baksätet för att sedan sätta sig på rumpan med ryggen upprätt mot ryggstödet och sedan satte de fast honom med bilbältet.
Riktigt komiskt såg det ut när man såg bilen susa förbi med ett hundhuvud i position där man vanligen ser människohuvuden.
Tjej med genbank för Hedemora- och Öländska dvärghöns, samt Gotlands- och Mellerudskaniner.

JennyN

  • Inlägg: 874
    • Jennys frön & sånt
SV: Har ni också djur med "o-djuriska" beteenden?
« Svar #35 skrivet: 26 jul-08 kl 13:57 »
Min ena katt är inte så katt-ig av sig.

Han dricker ut vattenkranen.
Han apporterar leksaksmöss.
Han följer med och lämnar barnen på dagis.
Han sitter gärna på axeln om han får...
När dottern var bebis kom han och hämtade mig om hon skrek.

Jättesöt och tokjobbig... ska vara med överallt. ;)

SarLa

  • Inlägg: 1082
  • Stundtals kreativ, känslomagnet.
    • Västergötland
SV: Har ni också djur med "o-djuriska" beteenden?
« Svar #36 skrivet: 27 jul-08 kl 11:33 »
haha
låter som ett orginal
Irrationellt tänkande, Stundtals kreativ konstnärssjäl. Koffeinist med svaga njurar o flackande blick

sagatulip

  • Inlägg: 64
    • -
SV: Har ni också djur med "o-djuriska" beteenden?
« Svar #37 skrivet: 17 sep-08 kl 17:01 »
min minigris har lärt sig att om hon puttar köksdörren fram å tillbaka en stund så vaknar matte av gnisslet från den ;)
Bara för att du inte är paranoid så betyder inte det att dom inte är ute efter dig!

yrian

  • Inlägg: 1498
    • Skåne
    • Hannasgården
SV: Har ni också djur med "o-djuriska" beteenden?
« Svar #38 skrivet: 17 sep-08 kl 19:58 »
Nää... jag tror inte våra djur är särskilt "o-djuriska"... förutom möjligen katten, som apporterar bättre än vad hunden gör, samt helst dricker vatten ur glas, inte skål.

När jag var barn hade vi två yorkar som alltid skulle sitta med vid bordet. De hade en särskild stol vid kortänden. Där satt de och försökte knuffa ner varandra...  ::)
Höns, stickning och pelargoner

La Frida

  • Inlägg: 10
SV: Har ni också djur med "o-djuriska" beteenden?
« Svar #39 skrivet: 18 sep-08 kl 12:29 »
Vår katt gillar chips (lättsaltade eller grillchips ska det va) och ääälskar "Flaming hot cheesedoodles" alltså ostbågar med starkare smak...
Sen har hon en fascination för vatten... så fort man suttit på toa är hon där och tittar ner i toan när man spolar! Den dag hon lär sig spola själv kommer vi aldrig få sova för allt spolande :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

598 gäster, 3 användare
Sundance, Tur-Johan, Alltiallo

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser