Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kraftfoder unik 52  (läst 1431 gånger)

Putte E

kraftfoder unik 52
« skrivet: 08 mar-08 kl 10:37 »
här på lantmännen säljer dom inte fårex men dom säljer tackor men jag har spanmål själv att blanda med så jag undra om unik 52 är bra att blanda med till tackor?

gimskogen

• gimskogen.se
SV: kraftfoder unik 52
« Svar #1 skrivet: 08 mar-08 kl 13:46 »
unik är ett högmjölkar foder till mjölkkor...
tänker du använda de så bör du ju räkna igenom din foder stat...
de är inte billigt att köpa säck vis hås lantmännen...
mjölkbönderna köper nästan bara bulk.. minst 3 ton i taget ¨å kostar de "bara" ungfär hälften ... så mycket som säckar i butik..

men visst får är ju också idisslare...
jag har i gamnksa många år utfodrat mina får med Karisma 180 som är liknande solid .. fullfoder för mjölkkor... man skall ju tänka på att ev är inte kopparhalten rätt för får av tex mycket texel...

Vad har du för ras på fåren...

efter som du tycker du behöver proteinfoder...
Mjölkbonde i norra hälsingland, Rödkullor, Fjällkor. Några Roslagsfår och Svärdsjöfår samt våra Linderödsgrisar och Gotlandskaniner o 3 Isländskafårhundar

Putte E

SV: kraftfoder unik 52
« Svar #2 skrivet: 08 mar-08 kl 14:34 »
jo de vet jag också jobbar på en mjölkgård..
jag har texel finull och dorset en del gotlandsfår också..
pratade precis med en annan ganngårdenbutik ett par mil härifrån å dom var mer vänliga å kunde beställa hem fårex inom en vecka

Dela detta:

* Inloggade just nu

479 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser