Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vaktlar, kaniner o marsvin???  (läst 3376 gånger)

**Sofielund**

  • Inlägg: 513
    • Västergötland
    • ***Sofielund***
Vaktlar, kaniner o marsvin???
« skrivet: 23 feb-08 kl 09:42 »
vet att man kan ha vaktlar o kaniner tillsammans men ka man ha vaktlar o marsvin tillsammans tro????

kramis ulle
Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

Gris-Eva

  • Inlägg: 1273
  • ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
SV: Vaktlar, kaniner o marsvin???
« Svar #1 skrivet: 07 mar-08 kl 20:40 »
Jag har hälsat på hos en person som hade en stor voljär längs ena kortsidan i "kaninlada"

I den fanns det vaktlar, marsvin med ungar. dvärgkaniner, undulater ock nymfparakiter.
Inte så många av varje sort, utan gått om plats för alla.  ;)

Och i ett av kaninhusen låg det ett par nymfparakiter på ägg  :o fast dom kunde ha valt en av holkarna.
Har man bara ett stort utrymme så att djuren kan hitta sin harmoni så verkar det gå bra.

Fast jag vet inte hur det är med sjukdommar och så mellan djurslagen, men dessa såg VÄLDIGT friska och lyckliga ut.  ;D

Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

Zaritza

  • Inlägg: 35
    • -
SV: Vaktlar, kaniner o marsvin???
« Svar #2 skrivet: 09 mar-08 kl 22:32 »
undulater och nymfparakiter!?!

kan man ha dem i ladugården? tål de lite kyligare temperatur? ???

// Zaritza

Maleficum

  • Inlägg: 54
  • Tizzy's Angora
    • Uppland
    • Tizzy´s angorakaniner och skrattduvor
SV: Vaktlar, kaniner o marsvin???
« Svar #3 skrivet: 25 maj-08 kl 21:22 »
undulater och nymfparakiter!?!

kan man ha dem i ladugården? tål de lite kyligare temperatur? ???

// Zaritza

Sålänge de har krypin där de kan sitta dragfritt så klarar de av ganska kyliga temperaturer..
Vilda undulater kan ibland få stå ut med värmeväxlingar på ca 30 grader + på dagen och flertalet minusgrader på natten.
Håller det sig i plusgrader i ladan är det inga problem. Man kan alltid ha en liten värmelampa under vintern som fåglarna kan få plats under om man är lite osäker.
If fourteen people believe they were Cleopatra in a former life, does that mean that Cleopatra had split personality disorder?

Smile, it makes people wonder what your up to.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

363 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser