Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjälp med identifiering av Vicon slåtterkross!  (läst 4383 gånger)

buurt

• Getägare.
    • Buurt
Hjälp med identifiering av Vicon slåtterkross!
« skrivet: 21 feb-08 kl 12:39 »
Hej!

Har köpt en Vicon slåtterkross, som behöver lite hjälp. Jag har dock mycket svårt att hitta information om vad modellen heter? Är det någon här, som har ledtrådar eller vet vad den kallas? Jag är ju även intresserad om någon skulle ha eller veta ver det finns reservdelar till denna pryl
Tillverkningsnumret är; 1600700278

Tacksam för all hjälp!

Ha en fin dag!

Vår familj, två vuxna och två barn, bor på en liten gård, 5.6h, Mötesbron. Torpet är från 1896.
Har tre hästar en get, katt och kanin.
Lite skog och för övrigt åkermark.  Försöker lära mig så mycket om "gammalt bondeliv", jag kan. Blir alldeles till mig av gamla hus och VW buss-vrak

Rosa

• ♥♥ Limousin ♥♥
    • -
SV: Hjälp med identifiering av Vicon slåtterkross!
« Svar #1 skrivet: 28 feb-08 kl 22:50 »
Har du ringt till AGCO AB i Uppsala  018-660000
dom säljer ju Vicon.
Ekologisk Limosinkor Blondekor och Fjäll/Fjällnärakor.
25Leicesterfår & 9 Helsingefår.Limousine ♥ har lägst foderförbrukning/kg tillväxt.

buurt

• Getägare.
    • Buurt
SV: Hjälp med identifiering av Vicon slåtterkross!
« Svar #2 skrivet: 29 feb-08 kl 07:22 »
Tack för tipset!

Fick fin information av GJ maskin i Ulricehamn, som också säljer Kverneland (som äger Vicon).
Det är en OM 165 -81.

De hade till och med delar hemma! Jag rekommenderar dem stakt till alla.

Ha en fin dag!
Vår familj, två vuxna och två barn, bor på en liten gård, 5.6h, Mötesbron. Torpet är från 1896.
Har tre hästar en get, katt och kanin.
Lite skog och för övrigt åkermark.  Försöker lära mig så mycket om "gammalt bondeliv", jag kan. Blir alldeles till mig av gamla hus och VW buss-vrak

Dela detta:

* Inloggade just nu

686 gäster, 1 användare
Bokohammare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser