Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mallar till fårskinns tofflor.  (läst 2728 gånger)

Nicken

Mallar till fårskinns tofflor.
« skrivet: 20 feb-08 kl 20:33 »
Jag och frugan tänkt...ge oss på att tillverka Fårskinns tofflor...vet någon här var man kan få tag på mallar till dess atoflor?

Väldigt tacksam för tipps osv :-)

Guld

• Samlar på hantverkstekniker...
    • Västergötland
SV: Mallar till fårskinns tofflor.
« Svar #1 skrivet: 22 feb-08 kl 00:48 »
Jag har sett i skolan att det finns mönster på "Mockasiner" Slöjd Detaljer AB
0511-16 130 Skara.
Storlekarna är 28,31, 35, 38, 41.
Vet inte om detta mönster finns kvar i sortimentet...
Biblioteket har säkert annars... www.histvarlds.historiska.se kan säkert ge dig svar annars.
Lycka till!
Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....

Ramaria

• Värmland
SV: Mallar till fårskinns tofflor.
« Svar #2 skrivet: 10 mar-08 kl 21:43 »
Hej!

Jag sydde sådana tofflor för längesedan jag  har mönster,det finns två modeller,en är bättre än den andra.
Mina mönster ligger på vinden någonstans,så det vore bra om jag verkligen vet om du vill ha/köpa för då ska jag kolla!

Dela detta:

* Inloggade just nu

1751 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser