Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Snart killingar, förhoppningsvis!  (läst 883 gånger)

Maltes matte

  • Inlägg: 5
Snart killingar, förhoppningsvis!
« skrivet: 12 feb-08 kl 15:39 »
Hejsan alla getägare!

Länge sedan jag skrev nåt inlägg men nu måste jag nog ha lite råd. Som sagt, skaffade mig en get i somras, blandning av angora och gårdsget. Stor o kraftig med massor av päls och äter allt ;) På sommaren gick han med en tacka o hennes lamm. Lånade sen en jämtlandsget med sina 2 killingar där pappan är angora. Fick med en kastrerad jämtlandsget på köpet... oj vad slagmål det var i början. Meningen var ju att dessa småttingar o mamman ska bli dräktiga och jag tror att det är så.  ??? Men nu till problemet! Hur länge går de dräktiga? Hon jag lånat getterna av säger 12 veckor men jag läser på nätet 5 månader. Vilket är rätt? För övrigt så går de ute året runt med ett bra skydd, mycket halm som bädd. Juvren på alla 3 är stora o spenorna syns. Kommer lite gele ur rumpan på den ena.

Tacksam för svar
Från Stockholms stress till Gryts skärgård sedan 2 år = Livskvalité!
Nybliven getmamma as well...

Sajjbertjorven

  • Inlägg: 510
  • www.getter.se
    • www.getter.se
SV: Snart killingar, förhoppningsvis!
« Svar #1 skrivet: 12 feb-08 kl 18:24 »
5 månader är det riktiga. Gele i rumpan brukar vara ett tecken på att förlossningen är på gång
20 Dvärggetter och några Dvärgvädurar.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

333 gäster, 1 användare
eremit1

* Forum

* Om tidningen Åter



-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser