Nu har jag beställt fröer för första gången i mitt liv... För 450kr! *IIKK*

Jag vet inte om det är mycket men för mig är det i alla fall det.
men det blev allt från morötter till grönkål till citronmeliss - spännande värre!
Ska bli underbart att få äta egenodlade grönsaker i sommar/höst. Har ju bara haft potatis i hink tidigare - en måltid sen var de slut

Vi flyttar ut till ett (förhoppningsvis) drömställe i mitten av mars och har en hel del att göra innan dess - lösdriften till hästarna måste vara användbar, hagarna klara, hönshuset har inget lyse och inga fönster, bara tomma hål där det suttit fönster tidigare. Kaninen vill inte sitta i sin bur utan ut i lösdrift och så vill han väl ha en fröken att roa sig med oxå - ja, när jag anser det passar förstås....
Det har legat skrot över hela gården som förre hyresgästen så snällt lämnade kvar till oss att rensa upp mm mm mm...
Men jag vill ju komma igång med odlingen redan i år! Har läst mycket här och blivit väldigt inspirerad!
Jag har "tur" för den förra hyrsegästen har använt husets innerfönster

att bygga ett växthus/drivhus av... så värme ute men inte inne

Sen har de lämnat kvar en väl brunnen gödselstack och pallkragar. Halm är inte så svårt att få tag i så sen bör jag väl kunna vara igång med mina odlingar får jag hoppas.
Inte direkt en frågetråd utan mer en JIHU jag ska ut på "egen" gård!! JIPPIE - tråd

Jag hoppas på glada tillrop och många fina tips om allt och ingenting!