Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Väntans tider  (läst 1703 gånger)

finkmormor

Väntans tider
« skrivet: 30 jan-08 kl 13:44 »
Jag går i väntans tider  har laggt 24 ägg under två av mina duktiga ruv hönor ska lysa dom ikväll så jag får se hur många som är befruktade. Har köpt äggen av Pippilutt en blandning med aroucana i  ska bli väldigt  inresant att se vad det blir dom ska kläckas den12-13feb.Nu går man och pysslar om mammorna så att dom ska trivas under sin väntan. Hej från Finkmormor

Margit

• Gäst
SV: Väntans tider
« Svar #1 skrivet: 01 feb-08 kl 17:09 »
Hur gick det? Vad såg du? Nyfiken... :)

finkmormor

« Svar #2 skrivet: 01 feb-08 kl 17:14 »
Hej jag har lyst äggen av 24 var 16 befruktade så nu är det bara att vänta.Hej från Finkmormor

finkmormor

« Svar #3 skrivet: 04 feb-08 kl 20:48 »
Hej nu har jag lyst äggen en sista gång nu är det 12 kvar som jag ser är befruktade så nu är det bara att hoppas att dom att dom kläcks. Jag skriver och talar om hur det går.Hällsningar Finkmormor

Margit

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 05 feb-08 kl 00:46 »
Jag måste bara säga...

Senaste omgången ägg, 7 st., hade väldigt varierande utseende när jag lyste dem, ett par var mer genomskinliga än de andra och jag var nästan bergis på att de var obefruktade...som tur var tog jag inte bort dem för alla 7 blev kycklingar  ;D

finkmormor

« Svar #5 skrivet: 12 feb-08 kl 13:36 »
 ;D Hej nu är min väntan över för det har redan kläckts två små dunbollar en gul och en grå fast det har gått bara 20 dagar så jag väntar på att det blir fler. ska prova att ta bilder sedan så ni får se dom. Hällsningar Finkmormor

Pippilutt

• Södermanland
« Svar #6 skrivet: 13 feb-08 kl 23:45 »
Kul att det börjat hända saker under dina mammor.  :D  Tur att jag skickade dubbelt så många ägg som du beställde för hönorna hade tydligen reagerat på den sortering och omflyttning efter utseende jag gjorde strax innan jag skickade ägg till dig.
Jag kläckte ett gäng från samma hönor som nu är 2,5 v och jag hoppas att dina blir lika gulliga med öronkvastar och/eller buskar på huvudena.
Spännande att följa vad som händer under natten och morgondagen  :)  :)

Att arbeta är kul - det har jag sett själv

finkmormor

« Svar #7 skrivet: 14 feb-08 kl 12:26 »
;D Hej nu är min väntan över för det har redan kläckts två små dunbollar en gul och en grå fast det har gått bara 20 dagar så jag väntar på att det blir fler. ska prova att ta bilder sedan så ni får se dom. Hällsningar Finkmormor

finkmormor

SV: Väntans tider Kycklingar
« Svar #8 skrivet: 14 feb-08 kl 12:31 »
  Hej jag tror att jag lyckades tillslut att få dit en bild på dom små bollar som föddes , det blev 7 av 24 ägg så jag blev lite besviken men man får vara glad åt det lilla som blev.Hällsningar Finkmormor

Margit

• Gäst
« Svar #9 skrivet: 15 feb-08 kl 10:39 »
Så söta!!!  ;D

Kanske mammaorna "hakade på" de först kläckta ut ur redet...de som ligger kvar kanske inte hann kläckas?

Min kompis mamma hade det så en gång, hon tog äggen som blev lämnade och lade dom ovanpå frysen där det var varmt och sprayade med en vatten flaska...och det kläcktes faktiskt en liten rackare till  ;D
« Senast ändrad: 15 feb-08 kl 10:41 av Margit »

Dela detta:

* Inloggade just nu

561 gäster, 3 användare (1 dolda)
Bokohammare, Biofilo

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser