Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Smakskillnad på levrar  (läst 2349 gånger)

louise

• Gäst
Smakskillnad på levrar
« skrivet: 26 jan-08 kl 23:40 »
Gjorde nyss leverplättar på lamm och tyckte de fick väldigt stark leversmak.

hur är smakskillnaden på olika djurs levrar?

ason

• Småland
    • getapulien.se
Re:Smakskillnad på levrar
« Svar #1 skrivet: 28 jan-08 kl 21:51 »
STOR enligt mej... har hatat lever hela mitt liv tills jag började slakta själv.
Kanin lever är himmelskt, tuppalever åsså...lamm/fårlever i citron och honungs sås kan få vilken resturang som helst att börja fundera på menyn och då har jag inte äns nämt getlever...mmm.....

MEN min erfarenhet kort sådan ca 4 år är: foder spelar roll vet int riktigt hur och lever kan smaka olika det är inte så att B smakar så och A smakar så....enligt mej då....det kan variera tänker då speciellt på kanin, men med en liten vinasås då....lja då kan man efterlikna leversmaken från slakt till slakt (uschh nu flummar jag, sorry) Iaf jag gillar lever nu idag och kan känna brist utan denna delikatess...

nu ska lena sova zzzzzzz
Försöker leva självhushåll sen 2002

Kerstin Linnea

SV: Smakskillnad på levrar
« Svar #2 skrivet: 05 feb-08 kl 17:29 »
Jag tycker själv att den godaste levern kommer från lamm....Tätt följd av kycklinlever och kaninlever som jag tycker är väldigt lika....Ungnötslever är ochså bra medans svinlever har en skarpare smak..Har alldrig provat från get men om den är i klass med lamm så är det nog bra...
Själv brukar jag gräddstuva lever, jag tycker det blir godast..

Dela detta:

* Inloggade just nu

410 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser