Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  En fråga om 5 tår...(nu med foto)  (läst 2756 gånger)

CatrinPlommon

• singdudeldej!
    • Uppland
    • www.catrinplommon.blogspot.com
En fråga om 5 tår...(nu med foto)
« skrivet: 25 jan-08 kl 20:59 »
Halloj!
Jag har kläckt fram 6 kycklingar av 12 ägg, dessa ägg var ifrån olika raser, en väldigt blandad kompott  :P
Jag undrar nu: den kyckling som kläcktes med 5 tår trodde jag självklart var en Faverolle
men jag är tveksam....har tittat runt lite på bilder på den rasens kycklingar och dom har ju såna goa runda kinder.....inte min  ???
Finns det fler raser som har 5 tår och är benbefjädrade? Vet att jag tog ett ägg ifrån ett gäng Appenzeller...kanske kan va en sån..?
Ska försöka ta ett bra kort imorgon och visa er, blir väll enklare då antar jag  ;)
« Senast ändrad: 26 jan-08 kl 12:14 av simsalabim »
4-barns mamma som älskar djur och livet på landet. Ägare till 3hundar, 3 katter, 2 kaniner,4 tuppar, 11 hönor, 3 leopardgeckos, akvariefiskar, vandrande pinnar och fodersyrsor...

Melica

Re:En fråga om 5 tår...
« Svar #1 skrivet: 25 jan-08 kl 22:42 »
Silkeshöns har också fem tår och fjädrarpå fötterna.
Är på jakt efter dvärghöns som lägger färgade ägg. Gröna, mörkbruna eller prickiga. Köper gärna avelsägg. Är även intresserad av blandraser.

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #2 skrivet: 25 jan-08 kl 23:09 »
Kollade som snabbast & det visade sig att jag också har 5 tår...

Har du fjädrar på fötterna då?
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #3 skrivet: 25 jan-08 kl 23:21 »
Lite ludet, fast jag tror inte det räknas som fjädrar.

Som silkeshönsen. ;D
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

CatrinPlommon

• singdudeldej!
    • Uppland
« Svar #4 skrivet: 25 jan-08 kl 23:41 »
 ;D
nej Silkes är det inte....jag fotar imorgon så ska ni få se hur den ser ut.
4-barns mamma som älskar djur och livet på landet. Ägare till 3hundar, 3 katter, 2 kaniner,4 tuppar, 11 hönor, 3 leopardgeckos, akvariefiskar, vandrande pinnar och fodersyrsor...

LM

• Föder upp gotlandskaniner i genbank.
    • Närke
    • Kaninhålan
« Svar #5 skrivet: 26 jan-08 kl 11:42 »
Citera
Appenzeller...kanske kan va en sån..?
En appenzeller är det inte.
Kan det vara en korsning? ???
Gotlandskaniner, genbank.

CatrinPlommon

• singdudeldej!
    • Uppland
Re:En fråga om 5 tår...(nu med foto)
« Svar #6 skrivet: 26 jan-08 kl 12:23 »
här kommer bilder på vad ser ur mest som en Gam idag... ;D

CatrinPlommon

• singdudeldej!
    • Uppland
« Svar #7 skrivet: 26 jan-08 kl 12:24 »
en till...

Inga-Lena

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 26 jan-08 kl 13:45 »
Halloj!
Jag har kläckt fram 6 kycklingar av 12 ägg, dessa ägg var ifrån olika raser, en väldigt blandad kompott  :P
Jag undrar nu: den kyckling som kläcktes med 5 tår trodde jag självklart var en Faverolle
men jag är tveksam....

Här är ett kort på min Faverolle Tor han är 6v. Jag tycker din likanr honom.

CatrinPlommon

• singdudeldej!
    • Uppland
« Svar #9 skrivet: 26 jan-08 kl 13:58 »
Det gör den ju faktist, min har dock inga kindfjädrar men det kanske är olika på dom...

Inga-Lena

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 26 jan-08 kl 14:07 »
Det gör den ju faktist, min har dock inga kindfjädrar men det kanske är olika på dom...

Jag har ju 2 äldre Faverolle tuppar också. Och det verkar som de får fjädrar allra sist på huvudet! För en vecka sedan såg Tor mycket "tunnare" ut, det har hänt jättemycket med honom de sista dagarna!

Cizzi

• Anders, Faverolletupp
« Svar #11 skrivet: 26 jan-08 kl 16:42 »
Kan ju vara blandras också, jag hade blandraskycklingar i fjol som såg ut ungefär så där och med fem tår..
MVH Cizzi
Bor med sambo och son och djuren, två Schäfer damer,två katter mor och son,akvariefiskar och höns, Faverolle,laxfärgade och svarta,Holländska vithättor,svarta,vit,blå och blå/spättad,RIR,Araucana,blandade färger,Marantupp,blå/koppar och blandraser

Dela detta:

* Inloggade just nu

513 gäster, 2 användare (1 dolda)
Karlsdotter

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser