Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nu blir det vaktelbäbisar här också!  (läst 2207 gånger)

LnKarlsson

• Uppland
    • Äskelunda gård
Nu blir det vaktelbäbisar här också!
« skrivet: 21 jan-08 kl 20:34 »
Nu kläcks Emils och mina vaktelkycklingar!  :D

Imorse (kl 6) när jag tittade så var det tre stycken ute.
När jag kom hem efter skolan (kl 16) så var det sjutton!!!  :o  (det är 30 ägg sammanlagt)

Ska springa över och säga godnatt till dom om en liten stund, kanske det har blivit någon mer!  ::)    :-*

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
Re:Nu blir det vaktelbäbisar här också!
« Svar #1 skrivet: 21 jan-08 kl 22:59 »
Grattis till dina småttingar. :D
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

Månskensbonden

• Uppland
« Svar #2 skrivet: 21 jan-08 kl 23:08 »
myspys ..  ;D lägg upp bilder! Storebror Emil vill se...  ::) *pluggar hemifrån*  ;)
Min dröm är att ha en mysig liten gård tillsammans med min fästmö Sara där vi kan ha våran lilla vovve Theo(Jackrussell), hennes katter, mina ankor, höns, får, kaniner och kvigor.

Simon

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 22 jan-08 kl 20:07 »
Hur många blev det totalt? Väldigt nyfiken... :-[

Margit

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 22 jan-08 kl 20:50 »
*bilder*  ;D ;D vill vi ha tack!!

LnKarlsson

• Uppland
    • Äskelunda gård
« Svar #5 skrivet: 23 jan-08 kl 08:46 »
Hur många blev det totalt? Väldigt nyfiken... :-[

Två till blev det! Så nu är det nitton  :)
Tre helgula, visst blir dom vita sen?

Men tre stycken går ner i spagat och det verkar inte bli bättre   :-\  Är det någon idé att ha kvar dom eller ska vi avliva?  

Bilder kommer, håll ut  ;D

Simon

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 23 jan-08 kl 14:12 »
Två till blev det! Så nu är det nitton  :)
Tre helgula, visst blir dom vita sen?

Men tre stycken går ner i spagat och det verkar inte bli bättre   :-\  Är det någon idé att ha kvar dom eller ska vi avliva?  

Jepp de helgula kommer med säkerhet bli vita, då hönan som värpt dem är vit..tuppen i den avelsgruppen är dock cremefärgad..  :)
   Vänta o se med kycklingarna... man kan med hjälp av lite tunn ståltråd fixera benen så blir de bättre... de tränar upp musklerna otroligt fort och det brukar lösa sig fint... Viktigt är att du gör detta så snart som möjligt!

/ Simon

Prosit

• Södermanland
« Svar #7 skrivet: 23 jan-08 kl 18:57 »
Ståltråd :o ??? Hur gör du då? Håller du ihop benen med en ståltråd? Alla mina som är födda sådär har dött inom ett par dagar.
Har sex hönor i lekstugan mitt i villakvarteren i Stockholm. Har nu äntligen skaffat hund och hönorna har hamnat på undantag.

LnKarlsson

• Uppland
    • Äskelunda gård
SV: Nu blir det vaktelbäbisar här också!
« Svar #8 skrivet: 02 feb-08 kl 14:29 »
Försökte med ståltråd och även gummisnoddar men då hade vaktlarna varit så i 3 dagar så det blev ingen förbättring. Storebror fick ta bort dom..

det är så svårt första veckan med vaktlar, det dog några till så nu är det 12 stycken kvar av 19 kläckta.

Länkar här till mitt fotoalbum så kan ni se vaktlarna när dom bara är några dagar gamla.
http://www.nogg.se/Photos.asp?idPhotoCategory=91922&idHomepage=65211

**Sofielund**

• Västergötland
    • ***Sofielund***
SV: Nu blir det vaktelbäbisar här också!
« Svar #9 skrivet: 02 feb-08 kl 14:44 »
åhh vilka sötisar!!!

läste att du har dom i ett akvarium. Kanske dukan svara lite på mina frågor

hur varmt ska vaktel bebisar ha? behöver dom värme lampa över hela eller räcker det med en bit i buren?
tänkte på en hamster bur nämligen

Kram Ulle
Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

Dela detta:

* Inloggade just nu

635 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser