Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När börjar ni förodla?  (läst 31815 gånger)

ameli_h

• Östergötland
SV: När börjar ni förodla?
« Svar #140 skrivet: 20 mar-08 kl 16:27 »
Efter att ha varit bortrest i 4 dagar kom jag nyss hem, lite smått orolig för att alla små grönsaker hade dött. Men inte då, de har överlevt!!!  ;D

maroo

« Svar #141 skrivet: 21 mar-08 kl 22:40 »
Är det någon som sått rotselleri? Mina vill inte komma upp :-\ Och de som kommit upp är smala som sytrådar, och ser inte särskilt lyckliga ut... Men för övrigt gror det och växer för fullt där hemma nu, alltid lika spännande att komma hem :D

anette i bugared

• -
« Svar #142 skrivet: 23 mar-08 kl 13:53 »
Igår hade jordfelsbrytaren slagit av värmen och lampan i växthuset. Detta upptäcktes inte förrän sent på kvällen och då var det bara 4 grader varmt därinne, 12 minus på utsidan. Jag speedade på värmen och lät även lampan lysa hela natten.
Så, i morse när jag gick ut för att kolla var där 35 grader varmt :o.

En gurka med frostskador och någtra tomatplantor med värmeskador. Inte helt lätt det där med värmehållning ;D
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Vurre

« Svar #143 skrivet: 31 mar-08 kl 21:16 »
Jag ska så rotsellerin imorgon... om jag hinner...
snus? vad är priset på en pris?

maroo

« Svar #144 skrivet: 02 apr-08 kl 16:03 »
Jag ska så rotsellerin imorgon... om jag hinner...
Berätta hur det har gått när de kommit upp!

mimmismat

• Mimmis Mat
« Svar #145 skrivet: 02 apr-08 kl 20:53 »
Vi har sått rotselleri och den ser så fin ut nu. Kika in på länken får ni se och säg vad ni tror om plantorna.

http://mimmismat.wordpress.com/2008/04/02/trolleri-rotselleri/

Musseron

« Svar #146 skrivet: 10 apr-08 kl 14:03 »
Din rotselleri ser ju frestande ut! Mina fönsterbänkar är fulla av plant nu och det har drösat ner närmare en halvmeter nysnö de senaste dygnen... :-\ Jag som skaffat utskolningshus å allt.....
Blivande hönsägare, ett litet -ombyggnadsprojekt bort. Skulle gärna ha  Hedemora, Jersey Jätte, Norska Jär, Maran, Orpington och Grönvärpare.

Sirpusbollen

• odling, raw food och sløjd
    • Hälsingland
« Svar #147 skrivet: 11 apr-08 kl 07:47 »
Solen skiner och idag ska jag plantera om allt..
førstår dock inte helt hur allt ska få plats i mitt lilla studentrum... Den gemensamma balkongen ær fortfarande full med snø och -5 grader ute..
Drömmer om lerigt hobbithus, permakultur, bin, gröna odlingar och egen spirulina. Inspiration och skapa <3
Lev och Spira - Raw food och hälsa

Dela detta:

* Inloggade just nu

625 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser