Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilken present!  (läst 1951 gånger)

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
Vilken present!
« skrivet: 11 jan-08 kl 16:20 »
Jag är så lycklig, fick en sådan fantastisk födelsedagspresent från hela familjen/släkten! En elektrolux köksmaskin AKM4110W. Jag som bakar mkt i vanliga fall, nu måste jag nog förse hela släkten med Hedh-bröd som tack!  ;D En ordentlig överraskning, och precis vad jag ville ha, mina reumatiska händer gillar inte att knåda degar långa, långa stunder!

Jag måste säga att degarna får en fantastisk konstistens när de arbetas igenom så i maskinen, nu kommer jag väl aldrig vilja baka utan igen  ;) jag sitter här och skriver, medan maskinen sköter knådandet i 13min, långt effektivare än jag!
« Senast ändrad: 11 jan-08 kl 16:20 av vingklippt »
"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

http://storaaleberg.blogspot.com

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
Re:Vilken present!
« Svar #1 skrivet: 12 jan-08 kl 00:41 »
Grattis! Både till köksmaskin och födelsedag då. Jag har en Bosch köksmaskin och den gör verkligen degknådningen lättare så den används flitigt.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Dela detta:

* Inloggade just nu

769 gäster, 2 användare (1 dolda)
Bokohammare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser