Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Spinnkurs i sjuhärad?  (läst 1697 gånger)

anette i bugared

• -
Spinnkurs i sjuhärad?
« skrivet: 11 jan-08 kl 12:56 »
Här verkar finnas många som vill lära sig spinna, både på slända och spinnrock.
Vad tror ni om att anordna en kurs i Vuxenskolans regi?

Jag har varit i kontakt med dem och det som ev. kostar är vårt eget material och ev. arvode till kursledaren. Ett litet bidrag utgår från vuxenskolan/timma.
Minimikrav på deltagare är 3, inklusive ledaren, lokaler får vi låna och kallelser samt ev. fakturor sköts av skolan.

Låter inte detta VÄLDIGT intressant??? Kursen kan startas när som helst, omfatta minst 3x3(eller totalt 9) timmar, men någon maxgräns beträffande tiden finns inte.

Jag kan stå som samordnare och kontakt gentemot skolan, men jag är osäker på om jag kan hitta någon kursledare, men det ger sig säkert ;).

Vad tror ni???

(Tillägg, startar en likadan tråd på kontaktsidan, där den väl eg. hör hemma SVARA DÄR!!!)
« Senast ändrad: 11 jan-08 kl 19:15 av anette i bugared »
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

koko

• Gäst
Re:Spinnkurs i sjuhärad?
« Svar #1 skrivet: 11 jan-08 kl 21:15 »
Förlåt, förlåt, menjag skulle gärna hitta något liknande i Skåne... En kurs i ullberedning/kardning, tekniker...Nån som känner till någon dylik kurs som finns i de södraste delarna? Har kollat upp med studieförbund o dyl, men inte hittat nåt än. Skulle gärna gå nåt till våren eller sommaren...
Förlåt att jag snyltar på din tråd...

anette i bugared

• -
« Svar #2 skrivet: 11 jan-08 kl 23:40 »

Varsågod ;D, det gör ingenting :-*
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Grelbers-stock

« Svar #3 skrivet: 14 jan-08 kl 12:48 »
Förlåt, förlåt, menjag skulle gärna hitta något liknande i Skåne... En kurs i ullberedning/kardning, tekniker...Nån som känner till någon dylik kurs som finns i de södraste delarna? Har kollat upp med studieförbund o dyl, men inte hittat nåt än. Skulle gärna gå nåt till våren eller sommaren...

Kolla på SV och Lerum / Nääs. Tre spinnkurser till våren och det går å övernatta iofs är la 16-18 Maj nog full nu ;-)

http://groups.yahoo.com/group/Spinnatvinna/ är ju också ett alternativ till......vi har hitintills haft några i egen regi med.

Draupner

« Svar #4 skrivet: 17 jan-08 kl 21:55 »
Jag tycker en kurs låter intressant om den utspelar sig någotsånär i närhetan av mitt hemman. Kontakta mig

Dela detta:

* Inloggade just nu

475 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser