Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tvätta fårskinn ?  (läst 3915 gånger)

Gugge (klehr65)

• -
Tvätta fårskinn ?
« skrivet: 09 jan-08 kl 10:15 »
Har ett par fårskinn som behöver tvättas. Har för mig att man kan tvätta dom i maskin. Någon som vet hur man gör ?

Shadow

• Gäst
Re:Tvätta fårskinn ?
« Svar #1 skrivet: 09 jan-08 kl 14:49 »
Jag har tvättat mina fårskinn på ullprogrammet i tvättmaskinen och det har gått jättebra!
Den enda som händer är att med vegetabiliskt garvade skinn, är att de blir stela när de torkar. Så man får tänka på att mjukgöra dem under torktiden.

Men oftast behövs inte fårfällar tvättas så grundligt. Räcker med att vädra och borsta ur dem oftast.

Guld

• Samlar på hantverkstekniker...
    • Västergötland
Re:Tvätta fårskinn ?
« Svar #2 skrivet: 09 jan-08 kl 23:20 »
Är det snö ute kan man lägga ut både skinn och mattor och även när det blåser lite extra, så försvinner det lite mer utan att man behöver ta i så mycket med mattpiskan...
Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....

Dela detta:

* Inloggade just nu

484 gäster, 2 användare
Galaxie, Mr.O

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser