Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  gul på huvudet?  (läst 779 gånger)

kaia

gul på huvudet?
« skrivet: 04 jan-08 kl 15:46 »
En av mina hönor har ett bra tag sett ut som om hon har ruggat lite runt stjärtfjädrarna. Nu ser fjädrarna på huvudet angripna ut, hon är liksom lite gulaktig i stället för att ha sin övriga fjäderdräkts färg där - hon är för ung för att rugga! Jag fick ingen närmare koll på henne i dag, ska försöka igen i morgon. Kan man förvänta sig att hitta små kryp som äter på hennes fjädrar? Vad gör man i så fall? Jag antar att alla hönor ska behandlas fast de inte ser ätna ut?

HönsMaya

• Uppland
    • MayaMadeSpace
Re:gul på huvudet?
« Svar #1 skrivet: 04 jan-08 kl 16:58 »
Mina IsaBrun damer ruggar runt halsen strax under huvudet. De ser riktigt ruggiga ut.
Det låter precis som om du beskriver hur de ser ut just nu...Ruggigt som sagt.  :-\

/ Maya
« Senast ändrad: 04 jan-08 kl 16:59 av HönsMaya »
Mamma till fyra, mormor till tre. Jag har i djurväg:Kissekatt och hönsor; Isbar, Maran, Araucana och Mignonankor. Akvarium med bl.a. Malar, Botior och olika tetror. Handgrävd damm och bäck. Guldfirrar i dammen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

433 gäster, 1 användare
skogaliten

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser