Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dyr utlandsresa...  (läst 1989 gånger)

Gräbban

• -
Dyr utlandsresa...
« skrivet: 02 jan-08 kl 20:18 »
..och den har inte ens börjat.
Två rabiesvaccinationer, ett blodprov ang antikroppar mot rabies på lillkillen, tre vanliga parvo plus tre pass = dyrt! :P
3100 kr :o :o :o
Dessutom har jag gett mig tusan på att ställa ut dom där nere oxå, men jag får nog ta ett snällt snack med mannen angående anmälningsavgiften...... :-[
Om det går som en anka, ser ut som en anka och låter som en anka- då är det mycket troligt att det ÄR en anka...

kelp

Re:Dyr utlandsresa...
« Svar #1 skrivet: 03 jan-08 kl 18:08 »
Jepp, det är dyrare att låta en hund resa än att resa själv...  ::)
Vart ska ni (nyfiken :-[ )?

Gräbban

• -
« Svar #2 skrivet: 03 jan-08 kl 20:26 »
Vi ska till Schweiz och hälsa på massa vänner å bekanta.
Bodde och arbetade där under fyra år, och vill visa min man var och hur och allt sånt. Min äldsta hane ska dessutom hälsa på sin uppfödare där, och hon vill gärna se hans två ohängda avkommor som jag tar med mig. ;D
Och förhoppningsvis ställa ut... Har inte vågat fråga min man än.... :-[
Om det går som en anka, ser ut som en anka och låter som en anka- då är det mycket troligt att det ÄR en anka...

Sia

• Dalarna
« Svar #3 skrivet: 03 jan-08 kl 22:04 »
Skälvklart så måste du ställa ut när du ändå är därnere, annars så är det bortkastade pengar från första början att ta med hundarna.
Tänk ett (läs tre) Schweiziskt cert "på köpet" när du ändå har betalat för alla sprutor och för resan.
Man måste överdriva lite för att verkligen verka övertygande. :P
Varför ska man gå upp så tidigt på morgonen? Det är iallafall på kvällen det är som roligast.

kelp

« Svar #4 skrivet: 04 jan-08 kl 16:46 »
Vad har du för hundar?

Gräbban

• -
« Svar #5 skrivet: 04 jan-08 kl 19:04 »
Jag har whippet. Största anledningarna till att dom ska med är ju i och för sig inte utställningen (men jag gillar sannerligen ditt resonemang... ;D).
1. Uppfödaren vill se hunden
2. Jag kan inte lämna dom någonstans här hemma
3. Jag klarar inte av att lämna dom någonstans här hemma mer än högst någon dag. Utan mina hundar får jag spunk, tuppjuck och kalla fötter!! ;)

Tyvärr ska jag nog inte räkna med något cert alls, eftersom mina hundar inte tillhör den för tillfället populära utställningstypen...
Jag har ck så jag kan tapetsera med dom! :P
Men två av dom har iallafall cert på Lure Coursing och en är Sveriges vinstrikaste på Whippet race i år, den andra på femte plats. Sen är dom alla tre viltspårchampinjoner.

Och sist men inte minst.... Utställningar är ju dyrt i Sverige, men billigt jämfört med Schweiz :-\
Men troligen blir det anmälningar ;D ::)
För att jag är aningen dum.

bonnmora

« Svar #6 skrivet: 07 jan-08 kl 09:44 »
I sverige ær det dyrt,i Danmark 1800dk før samma vaccinationer hundpass...
jag vet eftersom jag bor i DANMARK

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #7 skrivet: 09 jan-08 kl 10:53 »
Hmmm.. när jag skulle flytta tillbaks till sverige med 4 katter och 1 hund fick jag sammanlagt betala 30 000:- svenska kronor för vaccinationer och pass + antikroppskontroll i Belgien. Så 3100:- för 3 individer tyckte jag var billigt  :-X
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Gräbban

• -
« Svar #8 skrivet: 12 jan-08 kl 09:35 »
Hmmm.. när jag skulle flytta tillbaks till sverige med 4 katter och 1 hund fick jag sammanlagt betala 30 000:- svenska kronor för vaccinationer och pass + antikroppskontroll i Belgien. Så 3100:- för 3 individer tyckte jag var billigt  :-X
:o :o
SHIT!! Det var dyrt!!! OK, jag ger mig, min kostnad är faktiskt ynklig.. :-[
Nu har jag iallafall anmält alla tre till utställningen och jag börjar redan nu med att vara lite nervös för att va på den säkra sidan! ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

563 gäster, 2 användare
LimJans, Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser