Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Påskägg sökes!  (läst 3531 gånger)

claesmånsson

• Gäst
Påskägg sökes!
« skrivet: 02 jan-08 kl 00:48 »
Hejsan!  ;D

Jag måste börja tänka framåt i tiden. Snart står vi där, i påskatider.  :o Då jag ska dra in STORA pengar på mina rika kunder som betalar 10kr/ägget.  ;)

Äggen hinner knappt bli värpta innan dom är sålda!  :D Flera kunder har redan paxat ägg, låter sjukt men så är fallet!  8) Vissa av er känner säkert igen det... eller? ???

Men... Känner någon att den har "ägg till övers" innan påsken och bor i Skånetrakterna kommer jag gärna och köper dom.

Vill gärna kunna förse alla mina kunder med "riktiga ägg".  

Claes

« Senast ändrad: 02 jan-08 kl 01:27 av claesmånsson »

Månskensbonden

• Uppland
Re:Påskägg sökes!
« Svar #1 skrivet: 02 jan-08 kl 01:14 »
Hehe, alla sätt är bra förutom de dåliga! :-[

Vad hade du tänkt dig att betala för dina blivande "påskägg"?  ::)
Min dröm är att ha en mysig liten gård tillsammans med min fästmö Sara där vi kan ha våran lilla vovve Theo(Jackrussell), hennes katter, mina ankor, höns, får, kaniner och kvigor.

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #2 skrivet: 02 jan-08 kl 09:25 »
Ge oss namnen på dina kunder.  ;D
Skämt åsido.....Du får väl fundera på att utöka din besättning så att det räcker till alla.
Jag är glad att det går så bra för dig.
Och självklart blir man ju lite avis.  ;)
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

sallyomolly

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 02 jan-08 kl 10:44 »
Skaffa aracuana så blir det ju fina påskägg, riktiga rariteter.. ;D

orloff

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 02 jan-08 kl 14:19 »
Hur många vill du ha? 12.- st vill jag ha  ;D

claesmånsson

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 02 jan-08 kl 16:06 »
Hur många vill du ha? 12.- st vill jag ha  ;D

hehe!  ;D njaa.. avstår  :-[

1.50-2 kr/st hade jag tänkt att köpa upp dom för. Men säljaren får helt klart ge förslag på pris.

Lev livet gott folk!

Claes

orloff

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 02 jan-08 kl 17:54 »
Jo du "lille gubben" så svårt är det inte att sälja RIKTIGA ägg var man än bor i landet.  :D  Men lycka till du om någon vill göra dig rik   ;)

Lotus74

• Värmland
    • Struven
« Svar #7 skrivet: 03 jan-08 kl 09:05 »
"1.50-2 kr/st hade jag tänkt att köpa upp dom för. Men säljaren får helt klart ge förslag på pris."

Vore det inte sjystare att köpa in dem för åtminstone 4-5 kronor styck när du själv får så mycket?
 ???

Har skånsk blommehönor genbank . En skogis och en katt som tror att hon är en hund + en jättego hund.

Simon

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 03 jan-08 kl 10:32 »
"1.50-2 kr/st hade jag tänkt att köpa upp dom för. Men säljaren får helt klart ge förslag på pris."

Vore det inte sjystare att köpa in dem för åtminstone 4-5 kronor styck när du själv får så mycket?
 ???

Men då tjänar ju inte den som är anställd på "Månssons Äggcentral" lika mycket... Såhär fungerar det ju i affärsvärlden!  ;D
/ Simon

Lotus74

• Värmland
    • Struven
« Svar #9 skrivet: 03 jan-08 kl 10:34 »
Okej, då förstår jag. Personalkostnader är de som är störst.
Har skånsk blommehönor genbank . En skogis och en katt som tror att hon är en hund + en jättego hund.

claesmånsson

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 03 jan-08 kl 11:05 »
Du tar orden ur munnen på mig Simon.  ;D Frugan + ungarna ska väl ha varsin slant!

Men okej, 3 kr/st.

Kan tillägga att äggen gärna ska vara från sussexhöns eller ras med ungefär "lika ägg" D.v.s. varken BRUNA eller HELVITA ägg.. Något där i mellan  :)

Har redan fått respons av flera, men några till skadar inte.

Claes
« Senast ändrad: 03 jan-08 kl 11:07 av claesmånsson »

Gris-Eva

• Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #11 skrivet: 03 jan-08 kl 11:05 »
Men då tjänar ju inte den som är anställd på "Månssons Äggcentral" lika mycket... Såhär fungerar det ju i affärsvärlden!  ;D
/ Simon

Ja, ska man kunna få någon krona över, så måste man lägga på ca 300% på inköpspriset oavsett vara.  ;)
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

Filip Skräplund

« Svar #12 skrivet: 03 jan-08 kl 11:36 »
Om Klasse varit den store affärsman han tror sig vara, så hade han inte suttit här och skrytit om sina dyra ägg.
Då hade det kanske gått lättare att ragga leverantörer.
Sen finns ju också mjöligheten att Klasse bara provocerar hönsmammorna...
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

johe71

« Svar #13 skrivet: 03 jan-08 kl 11:45 »
Ja, ska man kunna få någon krona över, så måste man lägga på ca 300% på inköpspriset oavsett vara.  ;)

fast han lär ju behöva en hel del pengar över för att alla tillstånd och bekosta de inspektioner som behövs för att få sälja andras ägg...

fast å andra sidan så behöver ju de han köper ägg av också ha tillstånd för att få sälja ägg till annat än privatpersoner

eller också så kör man "svart och fult" och hoppas att man inte får förbud mot att äga djur när man blir påkommen.... ;)

Gris-Eva

• Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #14 skrivet: 03 jan-08 kl 13:24 »
fast han lär ju behöva en hel del pengar över för att alla tillstånd och bekosta de inspektioner som behövs för att få sälja andras ägg...

Just precis.
Det är kanske därför kostar äggen 10 kr/st.
Det blir ju inte många kr över till egen ficka. ::)

claesmånsson

• Gäst
« Svar #15 skrivet: 03 jan-08 kl 22:54 »
Om Klasse varit den store affärsman han tror sig vara, så hade han inte suttit här och skrytit om sina dyra ägg.
Då hade det kanske gått lättare att ragga leverantörer.
Sen finns ju också mjöligheten att Klasse bara provocerar hönsmammorna...

Hejsan Zeke!   :)
Här provoceras INGET. Skryter vet jag inte heller om jag gör.  ??? Tråkigt att du uppfattar det så.  :-X  :-\ Tanken med mina inlägg var från början att smitta av mig lite på er andra, som så gott som skänker bort OVÄRDERLIGA ägg. men men.. Vissa verkar inte köpa mina argument, ägg är kanske bara ägg för vissa - för mig är det något mer. Tråkigt för dem säger jag bara. Ni andra, våga höja ert äggpris. Testa i alla fall!   ;)

Claes

Filip Skräplund

« Svar #16 skrivet: 04 jan-08 kl 03:34 »
Ja, att konkurrera med vanliga butikspriser ger väl bara ett minus för en 30-höns-ägare.
Kör hårt så länge det går, jag misstänker att det blir glesare mellan kunderna vid nästa lågkonjunktur.  ;)
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

Margit

• Gäst
« Svar #17 skrivet: 04 jan-08 kl 04:08 »
Hejsan!  ;D

Jag måste börja tänka framåt i tiden. Snart står vi där, i påskatider.  :o Då jag ska dra in STORA pengar på mina rika kunder som betalar 10kr/ägget.  ;)

Äggen hinner knappt bli värpta innan dom är sålda!  :D Flera kunder har redan paxat ägg, låter sjukt men så är fallet!  8) Vissa av er känner säkert igen det... eller? ???

Men... Känner någon att den har "ägg till övers" innan påsken och bor i Skånetrakterna kommer jag gärna och köper dom.

Vill gärna kunna förse alla mina kunder med "riktiga ägg".  

Claes

Ni kanske kan bli samarbetspartners?  ;)

http://www.blocket.se/vi/14687536.htm?ca=15_s

lindelou

• -
« Svar #18 skrivet: 04 jan-08 kl 12:50 »
Claesmånsson verkar vara en glad skit:-) Jag blir smittad av entusiasmen och får mig ett leende på läpparna iaf!

claesmånsson

• Gäst
« Svar #19 skrivet: 04 jan-08 kl 12:59 »
Sådär, nu har ett flertal blivande leverantörer hört av sig - kul  ;D

Det ska nog räcka för att nöja mina kunder! :)

Tack på förhand till alla som har hört av sig..  ;D

Klasse  ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

622 gäster, 2 användare (1 dolda)
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser